actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2014, 16:47
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Twee jaar cel voor speed binnen handbereik van kinderen

Twee jaar cel voor speed binnen handbereik van kinderen
Bron: Door: redactie
12/05/14 - 14u38 Bron: Belga
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-kinderen.dhtml

Een 37-jarige man uit Sint-Truiden is door de Hasseltse correctionele rechtbank tot twee jaar effectieve celstraf veroordeeld omdat hij een van zijn drie dochtertjes misbruikt had en omdat hij in zijn keuken een bord gebruiksklare speed had staan, dat zich binnen het handbereik van zijn kinderen bevond, die tussen 2 en 11 jaar oud waren. De man is bij verstek veroordeeld en de rechtbank beval zijn onmiddellijke aanhouding. Hij is voor vijf jaar uit zijn rechten ontzet.
Zijn 28-jarige vrouw, die van hem aan het scheiden is, gebruikte ook speed in bijzijn van haar kinderen. Omdat zij zich herpakt heeft en afgekickt is, kreeg zij een probatie-opschorting. Ze moet gedurende vijf jaar bepaalde voorwaarden naleven, zoals in therapie blijven.

De bal binnen het gezin ging midden oktober 2012 aan het rollen, toen de man zelf aangifte was gaan doen van het misbruik van zijn niet biologische dochter van elf. Terwijl ze lag te slapen, had hij zijn geslachtsdeel in haar hand gelegd en trok hij er foto's van. Bij een huiszoeking werd het bord speed in de keukenkast gevonden.

Op een nachtkastje stond bovendien een precisieweegschaal met speedresten. De moeder had naar eigen zeggen een lijntje speed nodig om de dag door te komen en om te kunnen functioneren. De drie dochtertjes zijn door de feiten in een tehuis geplaatst geweest, maar verblijven intussen weer bij hun moeder. Ze kregen in totaal 1.625 euro schadevergoeding toegewezen.

Eigen mening: De vraag die ik me meteen stelde was of een celstraf hier iets zou uithalen. De moeder heeft zich blijkbaar herpakt. Ook al moet je met herpakken als het over drugs gaat voorzichtig zijn. De kleinste tegenslag kan opnieuw slechte gevoelens veroorzaken en de drugs er aantrekkelijk door maken. Aan de andere kant gaat het over de vader die nog steeds regelmatig gebruikt, wat op zich al een misdrijf is. Daarbovenop heeft hij ook nog eens zijn niet biologische dochter seksueel mishandeld. Alsof dit nog niet genoeg is, is de drugs binnen handbereik van de kinderen (leeftijd: 2 t.e.m. 11). Voor deze feiten krijgt de vader een effectieve staf van twee jaar. Persoonlijk vind ik dit niet voldoende. Uiteraard wordt enkel de gevangenisstraf vernoemt. Ik mag hopen dat bovenop die gevangenisstraf minstens bij boven op komt wat de moeder nog moet doen als afgekickte. Verdere begeleiding is zeker en vast nodig!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2014, 16:11
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Ik ga akkoord met Jochim. Twee jaar celstraf voor seksueel misbruik, onder invloed bij kinderen zijn en ze in contact laten komen met de drugs is onaanvaardbaar. Binnen 5 jaar zal hij zijn rechten terug krijgen, het kleinste kind is dan zeven jaar. Ze is dan nog altijd heel klein en zeer afhankelijk, er is een kans dat de vader zijn dochters weer seksueel zal misbruiken. Ik vind deze tijd veel te kort. Wat mij wel verrast is dat de vader zelf aangifte ging doen over het seksueel misbruik. Hierdoor had de politie de speed in hun huis gevonden. Het feit dat de vader zichzelf gaat aangeven is één positief punt. Hopelijk herpakt hij zich degelijk en gebruikt hij zijn tweede kans goed.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2014, 20:14
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat men deze mensen niet zomaar opsluit en achteraf terug vrijlaat. Het belangrijkste is dat ze hen begeleiden. Ik kan me goed voorstellen dat er een reden is waarom de man zo handelt, en aangezien hij zichzelf heeft aangegeven, beseft hij toch ook dat het fout was. Op dit moment denk ik niet dat we een objectieve straf voor hem kunnen verzinnen, aangezien we niet weten waarom dit allemaal gebeurd is, wat misschien de achterliggende rede hiervoor is. Het allerbelangrijkste hier is dat ze de man helpen inzien hoe hoe zijn leven kan beteren en vooral ook onderzoeken of de man bereid is om hier de moeite voor te doen. Als de man aangeeft dat hij er de fut niet voor heeft of er de moeite niet voor kan opbrengen om zijn leven te veranderen. Ik hoop in ieder geval dat de dochtertjes goed worden opgevangen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.