actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 16:23
Ben.P*eters Ben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 54
Gebouw Medialaan ontruimd na mogelijke bedreiging

Gebouw Medialaan ontruimd na mogelijke bedreiging

Het gebouw van Medialaan in Vilvoorde is ontruimd na een mogelijke bedreiging, zo wordt bevestigd door het bedrijf. Aan de kerk van Vilvoorde was eerder een verdacht voertuig opgemerkt. Ontmijningsdienst DOVO is ter plaatse.
Het gebouw van Medialaan, waar de commerciële zenders VTM en Qmusic gehuisvest zijn, is zondagnamiddag ontruimd nadat via de nieuwslijn 4040 gewaarschuwd werd voor een mogelijke bedreiging bij Medialaan zelf, zo meldt het mediabedrijf. Uit voorzorg heeft Medialaan heel het gebouw, gelegen aan Medialaan 1 in Vilvoorde, ontruimd.
Iedereen werd geëvacueerd naar het vlakbijgelegen Eurovolleycenter. De politie is momenteel ter plaatse en zal met explosievenhonden het gebouw doorzoeken.
Eerder zondagnamiddag was een verdacht voertuig opgemerkt met Franse nummerplaat, aan de kerk van Vilvoorde. Ontmijningsdienst DOVO werd ingeschakeld omdat de eigenaar van de auto niet gevonden kon worden. Er werden al enkele ontploffingen waargenomen, melden getuigen. Het is nog niet duidelijk of er een link is met de bedreiging ana het adres van Medialaan.
'Aanleiding voor deze maatregelen is het feit dat een buurtbewoner de lokale politie verwittigd heeft van het feit dat het voertuig al twee dagen geparkeerd staat op die plaats en dat hij dat verdacht vond. Gezien het actuele dreigingsniveau nemen we geen enkel risico en worden alle dergelijke meldingen onderzocht', aldus politiewoordvoerder Eric Basseleer.

Bron: De Standaard, 22 november 2015, 15:49,
Gebouw Medialaan ontruimd na mogelijke bedreiging

Mening:
Na de bommeldingen in enkele Antwerpse scholen en in andere Antwerpse gebouwen, worden er meldingen van bepaalde "onrustwekkende situaties" gedaan. Aangezien de regering in een absolute staat van waakzaamheid is, vind ik dit niet meer dan normaal, maar ik vrees ervoor dat mensen door de reële situatie van geweldpleging in hun omgeving spoken gaan zien. Als er in de regio van Vilvoorde een auto geparkeerd wordt voor een onbepaalde duur, die toevallig een Frans kenteken hebben, dan had daar voordien veel minder paniek rond zijn geweest. Ik vind het enorm jammer dat door toedoen van de IS in Parijs en door het imago van Brussel in de buitenlandse media de angst in de inwoners van België gekropen is. Voornamelijk in de grootsteden Brussel en Antwerpen lijkt de angst van de gewone burger steeds vaker normaal te zijn, ook al uit die angst zich in een negatieve en achterdochtige behandeling van onze medemens. Het was zeer frappant hoe mijn ouders mij waarschuwde voor mijn reis naar Amsterdam, omdat daar ook gevaar was, net zoals in Brussel, maar "in ons geliefde Antwerpen gaat er toch nooit iets fout lopen." Ik vind persoonlijk dat de regering doet wat ze moet doen, maar ik vrees dat er veel "gezien en opgemerkt" gaat worden door modale burgers terwijl er misschien niets aan de hand is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.