actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2015, 09:32
Bart.D*splanque Bart.D*splanque is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rotselaar
Posts: 38
More Mexico migrants leaving US than arriving - study

More Mexicans are leaving the US than migrating there, reversing a longstanding flow, a study has found.

More than one million Mexicans and their families, including US-born children, returned to Mexico from 2009 to 2014 after living in the US, the report by Pew Research Center found.

Meanwhile, only 870,000 Mexicans moved in to US during the same time period, creating a net loss of 140,000 people.

An uneven economic recovery in the US was cited as a reason behind the shift.

Industries where migrants typically found work, such as construction, have not rebounded since the US emerged from a recession in 2009.

While increased border security has been an issue in the US presidential race, the Pew Center found that existing border controls have also made it harder for undocumented Mexicans to enter the US.

Family ties

The US has also stepped up efforts to deport migrants who have entered the country illegally.

However, the report found that the majority of Mexicans in the US who returned home did so "of their own accord".

The most common reason cited was reuniting with family. Others cited job opportunities in Mexico.

Bron: http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34874315
Datum: 20-11-2015

Mening:
Ik denk dat dit wel positief is voor de Verenigde Staten zeker omdat ze nog altijd kampen met de gevolgen van de economische crisis waardoor de eigen bevolking al geen werk vond of toch moeilijk. Ook proberen de Amerikaanse autoriteiten zoveel mogelijk illegalen terug te sturen. Dus het feit dat ze terug gaan en er veel minder binnen komen is dit ook zeer goed voor een daling van illegale mensen in het land. Verder vindt ik het niet goed dat families vaak gescheiden zijn en daarom ben ik voor familie hereniging en daarom vindt ik dit ook zeer goed.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.