actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th August 2015, 09:48
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Meeste asielzoekers komen legaal binnen

Meeste asielzoekers komen legaal binnen

Grootste groep, vooral Aziaten, vliegt met geldig visum naar Europa

De meeste asielzoekers komen Europa nog altijd binnen op een legale manier, vaak met het vliegtuig. Dat zegt Demetrios Papademetriou, directeur van het onderzoeksinstituut Migration Policy Institute Europe.

'Grensbewaking opdrijven heeft weinig zin. Maar het volk moet tevreden gehouden worden'
DEMETRIOS PAPADEMETRIOU, MIGRATION POLICY INSTITUTE EUROPE

De niet-aflatende stroom bootvluchtelingen van de voorbije weken doet anders vermoeden. Maar de grootste groep asielzoekers die Europa binnenkomt, doet dat met een visum. "Ze vragen in hun thuisland een toeristen-, studie- of zakenvisum aan, vliegen naar de gewenste bestemming en keren vervolgens niet meer terug", stelt Demetrios Papademetriou. Het gaat dan vooral om Pakistanen, Chinezen en Bengalezen. Vorig jaar werden 40.000 van de in totaal 626.000 aanvragen in de EU gedaan door burgers uit die drie landen.

Het heeft volgens Papademetriou dan ook weinig zin dat zwaar wordt ingezet op grensbewaking. Deze week begon Hongarije aan de bouw van een hek van 270 kilometer langs de grens met Servië, het land maakte meteen ook snelrechtprocedures bekend die het verkrijgen van een verblijfsvergunning vrijwel onmogelijk maken. Buurland Oostenrijk kondigde tegelijkertijd een vluchtelingenstop af. En de Britse regering investeerde nog maar eens 10 miljoen euro om de beveiliging van de Kanaaltunnel op te schroeven.

De maatregelen die Europa neemt om de vluchtelingencrisis aan te pakken, zijn in hoge mate symbolisch, stelt Papademetriou. "Het volk, dat steeds meer klaagt over de aanzwellende stroom migranten, moet tevreden gehouden worden. Er staan verkiezingen op het spel. De aanpak van het probleem moet zichtbaar zijn, anders wordt hij niet serieus genomen door de burger."

Extra personeel

De stroom asielzoekers in ons land blijft ondertussen fors toenemen: in de eerste week van augustus hebben liefst 899 mensen asiel aangevraagd. Ter vergelijking: in augustus vorig jaar stond de teller na een maand op 1.580. Om de groeiende stroom asielaanvragen in eigen land te kunnen verwerken, krijgt het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS) en de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) dertig extra personeelsleden. Woensdag komt de Kamercommissie Binnenlandse Zaken uitzonderlijk samen om te vergaderen over de problematiek.

Bron: De Morgen (08/08/2015)
http://www.demorgen.be/buitenland/m...innen-a2416226/

Mijn mening: Het is mij zeer opvallend dat ik dit zelf niet verwacht had. Ik dacht ook eerder dat de meeste illegaal in een land terecht kwamen. Dit artikel doet anders blijken en laat mij hierdoor wel nadenken over de situatie. Hierdoor ga ik denken dat de asielzoekers zich wel degelijk bewust zijn van bepaalde regels in andere landen. Dit had ik zelf niet verwacht. Al maken ze dan wel misbruik van hun visum aangezien ze niet meer terug keren naar hun land van herkomst. Persoonlijk vind ik dat hier toch rekening mee moet gehouden worden. Als men dit niet doet, geloof ik dat er binnenkort een overbevolkt Europa zal ontstaan wat andere gevolgen met zich mee zal brengen. Zolang men dit beperkt kan houden, heb ik er zelf geen problemen mee dat mensen naar Europa komen, zij zijn tenslotte ook op zoek naar een beter leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.