actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2011, 20:55
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Vrouw met 61 snelheidsovertredingen ontsnapt niet aan megaboete

De 51-jarige Viviane V.L. uit Pulderbos bij Zandhoven is ook in beroep veroordeeld voor de 61 snelheidsovertredingen die ze op één jaar heeft gepleegd. Ze moet van de Antwerpse strafrechter 8.569 euro aan boetes betalen. Daar komt ook nog eens 2.475 euro bij voor het slachtofferhulpfonds en enkele duizenden euro's aan gerechtskosten. Ze kreeg ook twee keer een rijverbod van vijftien dagen.

De bestuurder van een Saab 9.3 met Luxemburgse nummerplaten had tussen april 2009 en begin maart 2010 de ene na de andere snelheidsovertreding verzameld in Deurne en Merksem. Aangezien de wagen in Luxemburg stond ingeschreven, was het moeilijk om de identiteit van de overtreder te achterhalen.

Op 24 maart 2010 spotte de politie de auto aan een supermarkt in Schoten, met Viviane V.L. achter het stuur. Ze betaalde de aangeboden minnelijke schikkingen niet en werd gedagvaard.

"Niet bewezen"
Haar advocaat pleitte dat het niet bewezen was dat zij de snelheidsovertredingen had begaan. Haar vriend -de eigenaar van de Saab- had ze net zo goed kunnen plegen. De man was op 15 mei 2010 overleden en werd nooit verhoord door de politie.

De rechtbank vond het echter bewezen dat zij de overtreder was omdat ze zelf had toegegeven dat zij de hoofdgebruiker van de wagen was. Het argument van de verdediging dat ze haar rijgedrag nooit had kunnen aanpassen omdat ze nooit een proces-verbaal had gekregen werd van tafel geveegd. Ze had dat probleem kunnen oplossen door de auto in België in te schrijven en ze had de snelheidsregels sowieso maar moeten naleven. (belga/svm)

Bron: De Morgen, 17/03/11
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...megaboete.dhtml

Naar mijn mening is het logisch dat ze alle boetes betaalt. Tegenwoordig proberen veel mensen namelijk boetes te omzeilen door bijvoorbeeld een Nederlandse of Luxemburgse nummerplaat te houden. Ik vind dit pure hypocrisie: ‘we gaan de verkeersregels niet naleven aangezien we er toch niet (of heel moeilijk) voor berecht kunnen worden.’. Als iedereen zo zou denken zou er grote chaos ontstaan op de wegen aangezien niemand de verkeersregels nog volgt. Uiteindelijk zou dit volgens mij leiden tot meer verkeersagressie. Hopelijk heeft de vrouw in kwestie nu haar les geleerd en verzint ze geen uitvluchten meer als ‘ik heb nooit een pv aangekregen’ want volgens mij merk je het wél als er een flitslicht achter je afgaat terwijl je weet dat je te snel rijdt!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th March 2011, 21:18
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Ik vind het ook zeker goed, dat deze vrouw nu bestraft is voor de feiten die ze gepleegd heeft. Maar wel vind ik het zeer raar dat het gerecht er pas na meer dan een jaar is achter gekomen wie de eigenaar is van deze auto. Als er iemand zodanig veel overtredingen begaat op dezelfde route, is het volgens mij aangewezen of er een patroon te vinden is in de tijdstippen van de overtredingen. Op deze manier kunnen ze de overtreder sneller vinden en beboeten. Een andere mogelijkheid is ook om contact opnemen met de Luxemburgse politie en vragen naar de gegevens van de persoon die met die auto rijd. Dit is nu nog eens duidelijk een geval van tekorten in de verwerking van bekeuringen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.