actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2011, 17:11
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
Vermiste student Yannick Cumps dood teruggevonden

De vermiste student Yannick Cumps is dood teruggevonden in Sint-Katelijne-Waver, op een terrein op een vijfhonderdtal meter van de plek waar hij zijn wagen achtergelaten had. De 22-jarige jongeman was eind november verdwenen en had slechts een vage afscheidsbrief achtergelaten. Volgens de eerste vaststellingen van de wetsgeneesheer maakte hij kort na zijn verdwijning een einde aan zijn leven.

Verschillende zoekacties hadden eerder nog niets opgeleverd. Het stuk grond waar Cumps vandaag werd gevonden, is een privéterrein en werd volgens het parket nog niet eerder doorzocht.

De verdwijning van Cumps deed heel wat stof opwaaien, omdat er gelijkenissen leken te zijn met de eerder in Kortrijk verdwenen student Waldo Van Raemdonck. Die is allicht na een liefdesbreuk uit het leven gestapt in Oostenrijk. Ook van Cumps werd aanvankelijk vermoed dat hij -al dan niet voor een wanhoopsdaad- naar het buitenland was getrokken. (belga/svm)
_______________

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ggevonden.dhtml

Eigen mening: Ik leef echt mee met al die families die deze tragedies voorgeschoteld krijgen,ik wens hen allemaal heel veel steun met de verwerking van het verlies dat ze meemaken. Maar het is toch wel spijtig dat vele jongeren niet eerst hun problemen kunnen uitpraten met vrienden, familie of een psychiater. Dit zou waarschijnlijk toch veel leed kunnen besparen.
Een maatschappij waar mensen terug goedendag zeggen elkaar, buren informeren naar elkaars gezondheid,... zou misschien een stukje oplossen. Veel te veel jongeren, mensen in het algemeen plegen zelfmoord.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2011, 21:45
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Het is spijtig dat twee jongeren zo kort na elkaar beslissen dat ze een einde aan hun leven willen maken omdat het hen om de een of andere reden niet meer waard is. Ik kan begrijpen dat er naar een link gezocht werd met Waldo Van Raemdonck maar het is volgens mij een ongelukkig toeval.

Zoals Jens reeds aanhaalde; het is spijtig dat deze jongeren drempelvrees hebben om een psycholoog of vrienden en familie aan te spreken. Als je je problemen bij iemand kwijt kan valt er een grote last van je schouders en kan je doorgaan met je leven.

Ik denk dat ieder van ons wel last heeft van drempelvrees. De meesten kroppen hun gevoelens op omdat ze aan de buitenwereld niet willen laten zien dat er iets mis is. Er moeten volgens mij ook meer campagnes op touw gezet worden die als doel hebben de taboesfeer rond 'depressie' weg te halen en jongeren overtuigen dat praten écht wel werkt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th December 2011, 14:13
Birgen Birgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Aug 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 38
Ten eerste ook mijn medeleven met de achtergelaten, en zoals Elise al zei, denk ik ook dat het een louter toeval is dat we deze 2 binnen de 2 weken moeten verliezen.
Ik wil ook het probleem niet wegschuiven, maar ik denk dat sommige dingen nu eenmaal niet voorkomen kunnen worden. Moeten we iedereen halfjaarlijkse controle laten gaan zoals bij de tandarts, maar dan bij de psychiater? Dit is nu eenmaal onmogelijk. Dan kan het nog je eigen kind zijn, als dit problemen heeft heb je het zelfs als ouder niet altijd gezien. Een campagne is een leuk initiatief en ik geloof erin dat dit met enkele gevallen wel kan helpen! Maar spijtig genoeg niet met elk probleem dat in iemands hoofd rond gaat. De VRT laat toch telkens horen dat mensen met problemen kunnen praten met de zelfmoordlijn, als er mensen zijn met problemen. Maar hersenspinsels is iets van elke tijd! Spijtig genoeg want ik geloof dat er voor elk probleem een oplossing is, en roep ook om met je problemen naar buiten te komen als je ze hebt !
__________________
Birgen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.