actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2009, 09:04
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Britse ouders verkopen hun dochtertjes van 12 als maagd

Bron: http://hln.be/hln/nl/960/Buitenland...als-maagd.dhtml

Britse ouders verkopen hun dochtertjes van 12 als maagd

Britse ouders verkopen hun dochters aan steenrijke Arabieren. Het gaat om meisjes van twaalf die nog maagd zijn. Ze krijgen tot 54.719 euro per meisje. De ouders dwingen hun dochters ook massaal in de prostitutie.

"Echt misselijkmakend"
De praktijken kwamen aan het licht toen de politie een zaak van prostitutie op het spoor kwam met minderjarige meisjes. De politie filmde drie vrouwen en een man in Manchester die met zes meisjes tussen 14 en 23 naar een hotel trokken in Londen. De politie maakte ook beeldmateriaal van de bende die voorbereidingen trof om nog jongere meisjes te verkopen als prostituee. De bende waarvan de leden leven van een uitkering was ook actief in Newcastle en Liverpool. "Dit is echt misselijkmakend", aldus een agent. "Het gaat om een zaak waarbij heel jonge meisjes in de prostitutie worden gedwongen. Ze boden klanten meisjes van twaalf aan die nog maagd waren. Ons onderzoek is pas gestart, dit is nog maar het topje van de ijsberg."

Doorgaans kinderen uit Oost-Europa of Afrika
Vaak zijn het kinderen uit Oost-Europa of Afrika die in Groot-Brittannië gedwongen worden tot kinderprostitutie. "Het gaat in die gevallen ook meestal om mensenhandelaars zonder scrupules die de volledige controle uitoefenen op de kwetsbare kinderen. Ze dwingen die kinderen in de seksindustrie, misbruiken ze en buiten ze ook uit. Als de politie zo'n kinderen op het spoor komt dan moeten ze onmiddellijk in veiligheid gebracht worden, anders redden ze het niet. We roepen daarom iedereen op die vermoedt dat een kind slachtoffer is van zo'n praktijken om ons te contacteren", zegt de woordvoerder van NSPCC, een vereniging tegen kindermisbruik. (hlnsydney)

Ik kan gewoon niet vatten, dat in onze hedendaagse maatschappij het nog steeds mogelijk is dat er dit soort van mensenhandel kan gebeuren. De controles worden steeds strenger. Bovendien valt het niet te snappen, dat ouders hun kinderen gewoon verkopen. In de Afrikaanse landen kan ik snappen dat zulke praktijken gebeuren. De ouders zijn ten einde raad omdat ze vaak te kampen hebben met hongersnood en verschillende epidemies, maar dan nog keur ik het niet goed. Dat deze Britse ouders hun onschuldige dochtertjes, van slechts 12 jaar verhandelen kan niet door de beugel. Ze moeten zwaar gestraft worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2009, 11:31
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
Dit is inderdaad misselijkmakend. Welke mensen zulke daden kunnen verrichten vind ik onmenselijk en zijn zeer laag gevallen! Gewoon het feit dat zulke mensen nog maar denken aan geld te winnen bij het verhandelen van jonge meisjes, echt ziekelijk.
Het is ook niet omdat ouders uit Afrika of Oost-Europa het financieel moeilijk hebben dat zij meer recht hebben om hun dochters te verkopen.
Deze wandaden zullen deze jonge meisjes voor altijd achtervolgen. De opvang achteraf is dus zeer belangrijk zodat hen toch nog een behoorlijke toekomst te wachten kan staan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th October 2009, 16:09
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Ongelofelijk...

Dit kan toch niet!
Ik ben gewoon geschokt door dit artikel. Welke ouders verkopen hun 12-jarige dochter nu als prostituee?! Dat kan er bij mij echt niet in. Wat is er gebeurt met het begrijp 'ouderliefde'?
Plus het feit dat dit gebeurt in Engeland - en land dat vlakbij is - schokt me ook. Meestal zijn zulke dingen 'ver-van-mijn-bed' situaties... maar in dit geval dus niet. Die ouders moeten gewoon gestraft worden. Als ouder verkoop je je kind gewoon niet. Punt.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th October 2009, 20:09
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
Ongelooflijk

Dat dit mogelijk is in armere gebieden zoals Afrika en Oost-Europa is al langer bekend. Daar krijgen mensenhandelaars en andere gangsters meer kansen tot dit soort praktijken.
Maar dat zo'n jonge meisjes tot prostitutie in deze tijd gedwongen KUNNEN worden in een land als Engeland is onbegrijpelijk.
Het land heeft immers een goed rechtswezen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 21st October 2009, 07:36
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
kinderhoertjes

Zelf papa zijnde van een mooie dochter van 10, doet dit artikel mij koken van woede. Kinderen moeten ten alle koste beschermd worden van zulke onmensen. En dan heb ik het niet alleen over de mensensmokkelaars. Want waar komen die kinderen terecht? Hier bij ons! Het zijn westerlingen die bezoekjes brengen aan die kinderhoertjes. Zij hebben het geld ervoor.

Voor mij is er maar één oplossing : kindersmokkelaars en westerse kinderhoertjes-bezoekers tegen de muur. Een kogel kost 7 eurocent. Geen genade, zij hebben dat ook niet.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 21st October 2009, 09:42
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 74
Het is echt ongeloofelijk dat in Groot-Brittannië dit soort wantoestanden anno 2009 nog steeds aan het licht komen. Wie haalt het in hemelsnaam in zijn hoofd om kinderen te verkopen en te prostitueren?!

Ik weet goed genoeg dat er op de wereld 'zieke' mensen rondlopen, maar dit tart toch alle verbeelding. Zo dicht bij huis. Wij als westerse beschaving lopen altijd hoog op met de rechten van het kind. Waar zijn deze hier? Deze mensen zien kinderen als koopwaar waar ze een mooie cent aan kunnen verdienen.

Straks krijgen ze nog het idee om kinderen op de wereld te brengen enkel omdat ze later 'materiaal' zijn om te verkopen. Waar gaat het toch heen?
Ik kan het echt niet begrijpen dat deze mensen 's nachts rustig inslapen, ze hebben het leven van deze kinderen volledig verwoest.

Ziek er is geen andere beschrijving voor.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 21st October 2009, 19:27
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Praktijken zoals deze zijn niet te vatten. Hoe kan je een kind van twaalf jaar zo misbruiken?! Kinderen moeten gelukkig zijn en spelen met leeftijdsgenoten, dat moeten toch alle ouders weten. De ervaringen die deze meisjes meemaken, zijn blijven voor hun hele leven. Zij gaan levenslang psychische problemen hebben, bewust of onbewust. Ouders die hun dochters dwingen om in de prostitutie te gaan, zijn gewoonweg zot. Je eigen vlees en bloed verkopen, hebben zij dan geen gevoelens/geweten? Voor mij zijn zulke ouders het niet waard om ouder te zijn! Wat mij nog meer verbaasd is dat deze praktijken zich kunnen afspelen in een land als Engeland. Meestal gebeurt dit in armere landen en doen ze dit voor geld, maar je zou denken dat in Engeland er wel andere oplossingen bestaan als je geldnood hebt. Er moeten meer controles gedaan worden om zo de ziekelijke mensen (kinderhandelaars) op te sporen en vervolgens zwaar te straffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.