actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 11:25
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
25 jaar cel voor spoorloze serieverkrachter van Oostende

De Armeense serieverkrachter die in 2012 maar liefst 15 Oostendse vrouwen verkrachtte of aanrandde in Oostende, is vanmorgen in de rechtbank van Brugge bij verstek veroordeeld tot 25 jaar cel. De man is bovendien voor 10 jaar zijn burgerrechten kwijt en moet 15 jaar ter beschikking van het gerecht blijven.
In 2011 en 2012 maakte de Armeniër zich op enkele maanden tijd in Oostende aan negen feiten schuldig. Hij gebruikte telkens bruut geweld en moest zich daardoor ook verantwoorden voor poging tot doodslag. De rechtbank herkwalificeerde één van de feiten naar verkrachting met foltering. De slachtoffers waren tussen de 17 en 43 jaar oud. De serieverkrachter sloeg een laatste keer toe aan de Venetiaanse Gaanderijen. De speurders kregen de verdachte in de zomer van 2012 in het vizier.

Bij een huiszoeking in de Duivenhokstraat in Oostende kon de man eind augustus 2012 echter niet aangetroffen worden. In die woning van de familie T. werd wel heel wat elektronisch materiaal gevonden. Zijn ouders werden aangehouden op verdenking van heling. Ze zaten twee weken in voorhechtenis, maar werden uiteindelijk door de raadkamer buiten vervolging gesteld.

Vijf slachtoffers die zich burgerlijke partij stelden krijgen samen 53.000 euro schadevergoeding, een daarvan 32.000 euro. De man kwam niet opdagen tijdens proces. De speurders kennen zijn naam, Hayk T., maar konden hem tot op heden nog niet vatten. Indien hij alsnog opgepakt wordt, zal de man recht hebben op een nieuw proces.

mening: Ik denk dat deze man nooit meer gevonden zal worden. Hij zal wel naar een ander land gevlucht zijn. Alleen snap ik niet waarom hij zoiets heeft gedaan. Je hebt toch niets aan iemand te verkrachten? Het is wel goed dat de man 25 jaar heeft gekregen, maar hij zal het toch niet uitzetten denk ik. Natuurlijk hoop ik dat de man wel gevonden zal worden en dan zijn straf kan uitzetten. Ik zou niet in de plaats van de vrouwen willen zijn. Ze weten dat de man nog op vrije voet rondloopt, ze zullen wel een trauma hebben opgelopen. Ze krijgen dan wel een schadevergoeding, maar ze zullen nooit die ene dag ongedaan kunnen maken. Ik leef mee met de slachtoffers!

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-Oostende.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.