actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2004, 20:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Angry Met het Brits onderwijs zit het wel goed

Helft van Britten heeft nog nooit van Auschwitz gehoord

Bijna een op de twee Britten heeft nog nooit van Auschwitz gehoord. Dat blijkt uit een studie van de Britse openbare omroep BBC. Van de 4.000 ondervraagde Britten kon 45 procent de naam niet verbinden met het grootste Duitse vernietigingskamp van de Tweede Wereldoorlog. In de groep tot 35 jaar wist zelfs meer dan de helft niets met het begrip aan te vangen.

Aanleiding voor de rondvraag is een zesdelige documentaire van de BBC over Auschwitz. Voor de documentaire ondervroeg producent Laurence Rees 100 overlevende slachtoffers en daders van het concentratiekamp in het Poolse Oswiecim, onder wie verscheidene leden van de Schutzstaffel (SS). (belga)

HLN, 03/12/04 17u07
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2004, 15:49
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Helft van Britten heeft nog nooit van Auschwitz gehoord


Verbaast u dat?

Ik zou wel eens willen zien wat de uitkomst is van deze enquête in Vlaanderen... Ik denk dat het met de parate kennis van de gemiddelde Vlaming minstens even slecht gesteld is als met die van de Britten.

Wij hebben op school voor een project rond Geschiedenis ooit eens de vraag gesteld: 'In welk jaar begon en eindigde de Tweede Wereldoorlog?'. Zowel '40 - '45 als '39 - '45 werden als correct aanschouwd. Ik ben er zeker van dat als ik hier zou zeggen hoeveel percent deze vraag correct beantwoordde, jullie mij niet zullen geloven.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th December 2004, 08:37
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Ik ben er zeker van dat als ik hier zou zeggen hoeveel percent deze vraag correct beantwoordde, jullie mij niet zullen geloven.


Houd u vooral ni in, zeker niet als het om te lachen is
__________________
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th December 2004, 11:03
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Citaat:
Ik ben er zeker van dat als ik hier zou zeggen hoeveel percent deze vraag correct beantwoordde, jullie mij niet zullen geloven.


Ik zou er alleszins niet van zou verschieten.. Ik vind dat er veel te weinig aandacht wordt gegeven aan zulke dingen zoals Auswitzch en dergelijke die toch voor een deel bepalend zijn geweest voor onze geschiedenis..

Ik herinner mij de spannende verhalen die mijn grootmoeder vertelde over de wereldoorlogen.. Echt interessant en de moeite om te weten.. Ik vind het shockerend dat de jeugd zich nimmer interesseert in deze dingen.. Weten zij dan in hemelsnaam niet hoe de mensen vroeger afgezien hebben om het België van nu te bekomen?

Ik denk dat de mentaliteit van de jeugd hier zeker op is achteruitgegaan.. Volgens mij denken de meerderheid van de jongeren "het is nu zo , en wat er vooraf gegaan is interesseert me niet".. Erg..
__________________
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th December 2004, 21:27
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Dat de ongeveer 50% van de mensen nog nooit gehoord hebben van Auschwitz kan ik best nog inkomen... geschiedenis moet gefilterd worden, ja kan nooit aan leerlingen HEEL de geschiedenis uit de doeken doen. Selecteren wat voor jouw (de lkr) belangrijk is, is dus een must!!! Maar wat Kenny zegt verbaast me een beetje Elk mens moet toch weten wanneer de 2de wereldoorlog begon en eindigde.. ik denk trouwens dat het nog erger gesteld is met de data van WO I !! Als leraar geschiedenis in spé... ja vind ik dat toch echt zeer jammer, ik ga er in ieder geval voor zorgen dat mijn leerlingen deze data wel kennen
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th December 2004, 23:08
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door yannick.staelens
Maar wat Kenny zegt verbaast me een beetje Elk mens moet toch weten wanneer de 2de wereldoorlog begon en eindigd


Je zou dat denken he... 't was trouwens iets boven de 30% die het antwoord correct had, schrijnend dus. Het was een mini-enquête gehouden bij 4,5 en 6 middelbaar TSO.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.