actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 21:08
Matijs.Boeckx Matijs.Boeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: BEERSE
Posts: 31
14-jarige pleegt gewapende overval op superette in Dinant

14-jarige pleegt gewapende overval op superette in Dinant

19:12 In Dinant heeft een 14-jarige jongen zaterdag een gewapende overval gepleegd op een superette. De jonge crimineel werd opgepakt en is zondag door de jeugdrechter in een jeugdinstelling geplaatst.

De jongen met bivakmuts en wapen viel zaterdag rond 11 uur de Poids d'Or-superette in Bouvignes (een deelgemeente van Dinant) binnen. Hij bedreigde de verkoopster en eiste de inhoud van de kassa.

De verkoopster bleef echter beheerst en joeg de overvaller de winkel uit. Kort nadien kon de politie de minderjarige inrekenen.

bron: gva.be

Waar gaat dit toch naar toe? Hoe haalt een 14-jarige het in zijn hoofd om zoiets dom te doen. iedereen weet dat zulke daden altijd verkeerd aflopen. Jongens van 14 zijn vaak onbezonnen, ze zijn gemakkelijk overtuigd, niet realistisch en doen dan vaak domme dingen. Ik vraag me af met wat voor wapen hij de winkel binnenstormde en waarmee hij de verkoopster bedreigde.
Volgens mij keek die jongen te veel naar van die Amerikaanse "caught on tape" programma's. Net als sommige kinderen denken dat ze kunnen vliegen wanneer ze Peter Pan gezien hebben. Maar dit is wel een 14-jarige. Het blijft een raadsel waarom hij het deed.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 21:18
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
14 jaar en denken dat ze een winkel kunnen overvallen?! Dit is er echt over. Waar gaat dit met dergelijke jongeren heen, als ze al op hun 14 jaar zulke domme dingen trachten te doen? Gelukkig heeft hij niet geschoten en kon de politie de jongen inrekenen, zodat hij een gepaste straf zal krijgen! Sluit dergelijke jongeren voor een tijdje op in een internaat zodat ze toch tot het besef kunnen komen dat ze wel degelijk verkeerd bezig zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th January 2010, 18:12
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik moest dit bericht toch eerst twee maal lezen vooralleer ik kon geloven dat het iemand van 14 jaar was. Hoe haalt een dergelijk persoon het in zijn hoofd om een winkel te overvallen, ik bedoel op die leeftijd?! Misschien dat hij dit moest doen in opdracht van andere en oudere jongeren, ik weet het niet.
Ik vraag mij trouwens ook af waar hij dat wapen vandaan heeft? Een 14 jarige met een wapen : dat ziet er niet zo goed uit.
Gelukkig is het allemaal nog redelijk goed afgelopen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.