actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 09:10
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: B*erse
Posts: 80
Budget voor speekseltests is op

Het budget voor speekseltests is tijdelijk op. De politie vreest *uitgerekend tijdens de BOB-*campagne niet meer te kunnen *controleren op druggebruik.

Heel wat politiezones zitten op dit moment bijna door hun *voorraad heen. De zone Westkust probeerde *vorige week extra exemplaren te be*stellen bij Justitie, maar kreeg daar te horen dat er geen geld voorhanden is.
Het *probleem ligt bij een mis*rekening in de begroting. Er was dit jaar 140.000 euro uitgetrokken voor het hele land. Dat komt *overeen met zo'n 11.600 speekseltests.

"Het is niet zo dat er totaal geen geld meer is", luidt het op de dienst Gerechtskosten. "Alleen is het voorziene budget uitgeput. We moeten nu extra geld vragen, maar dat vraagt tijd." De dienst maakt zich sterk midden december weer speekseltests te kunnen leveren aan de politie.

Bron: Het Laatste Nieuws: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws...sts-is-op.dhtml
Datum: 4 december 2014

Mijn mening:
Bob-campagnes en bob-controles zijn naar mijn mening heel belangrijk. Elke bestuurder die te veel alcohol gedronken heeft of die drugs genomen heeft is er één te veel. Zelf ben ik van het principe dat als je met de auto rijdt je gewoon geen alcoholische dranken drinkt en al zeker geen drugs neemt. Ik ben enkele jaren geleden een vriend verloren doordat hij is aangereden door een dronken bestuurder waardoor ik nog radicaler voor de nultolerantie ben geworden. Het kan namelijk teveel levens verwoesten.

Als je onder invloed van drugs of alcohol achter het stuur zit riskeer je zowel je eigen leven als die van je passagiers en die van andere weggebruikers te vernietigen.
Zo'n controles vind ik dus heel belangrijk. Op die manier worden mensen ontmoedigd om alcohol te drinken of drugs te nemen als ze op de weg komen. Als mensen het dan toch zouden doen is een straf hier terecht. Een budget hiervoor uittrekken is dus veel belangrijker dan voor het plezierreisje van de regering naar het WK voetbal in Brazilië.

Laatst aangepast door Annelies H*nssens : 4th December 2014 om 09:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.