actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th March 2008, 11:49
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 78
Eensgezindheid over kilometerheffing

Vlaanderen en Nederland blijven bij hun voornemen om tegen 2011 samen een slimme kilometerheffing voor vrachtwagens in te voeren. De kilometerheffing komt in de plaats van het eerder begraven wegenvignet.

Zowel de Vlaamse als de Nederlandse regering willen dat er in de hele Benelux eenzelfde systeem van kilometerheffing komt. Eerst komen de vrachtwagens aan bod. Streefdatum is 2011, maar het is de vraag of die gehaald zal worden.

Vlaanderen was eerst voorstander van een wegenvignet, maar dat werd in 2007 begraven door toenmalig Vlaams minister-president Yves Leterme tijdens een bezoek aan de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende.

De huidige Vlaamse minister-president, Kris Peeters, bracht donderdag een officieel bezoek aan Balkenende in Den Haag. Daar kwam niet alleen de kilometerheffing aan bod. Peeters kaartte er ook de Scheldeverdieping aan, die van groot belang is voor de Antwerpse haven.

Vlaanderen is al gestart met de verdieping, Nederland nog niet. De Scheldeverdragen, waarin de verdieping is opgenomen, moeten immers nog goedgekeurd worden door het Nederlandse parlement.

http://www.knack.be/nieuws/europa/e...ticle13315.html

Ik ben een voorstander van de kilometerheffing, maar ik vind deze vooral interessant voor gewone wagens. Ik vind het niet echt eerlijk dat iemand die 3000 km per jaar aflegt even veel moet betalen als iemand die 30 000km per jaar aflegt. Wel moet het voor diegene die 30 000km aflegt ook betaalbaar blijven! Misschien zou het niet slecht zijn om met categorieën te werken: onder de 10 000km, tussen de 10 000 en 25 000km en boven de 25 000km per jaar. (= VOORBEELD) Ik vind dat wat de gemiddelde categorie moet betalen overeen moet komen met wat we heden ten dage moeten betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.