actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2015, 09:58
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Regering hoopt komende week akkoord te sluiten rond politiepensioenen

Regering hoopt komende week akkoord te sluiten rond politiepensioenen

De federale regering hoopt komende week een akkoord te kunnen sluiten met de vakbonden over de politiepensioenen. Het kernkabinet heeft zich akkoord verklaard over de elementen waarmee kan worden onderhandeld.

Tot voor kort konden de meeste agenten met 58 jaar op pensioen, maar een arrest van het Grondwettelijk Hof maakt dat veel agenten langer zouden moeten werken. De bonden pikken dat niet en eisen een oplossing van de federale regering. Die is echter gebonden door het debat over de algemene pensioenhervorming, dat de komende maanden moet worden gevoerd. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) liet meermaals verstaan daarop geen voorafname te willen doen.

Het kernkabinet is het nu eens geworden over de elementen waarmee Jambon de bonden een voorstel kan doen. Eén daarvan is een pensioenleeftijd van 59 jaar, maar die is volgens het kabinet niet los te zien van de andere voorwaarden.

Maandag wordt het voorstel opgesteld en dinsdag of woensdag komt er dan een overleg met de vakbonden.

bron: De Standaard, 10/05/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20150510_01672917

mening: Toen ik dit bericht las dacht ik meteen 'EINDELIJK!'. Dit heeft al lang genoeg geduurd. De politie heeft al meermaals laten merken dat ze snel over deze problematiek willen discussiëren. Ik vind het dus spijtig dat de politie hiervoor al twee keer heeft moeten staken. En wie is er de slechte in het verhaal volgens de mensen: natuurlijk de politie.

Ik hoop dus dat de onderhandelingen met succes worden afgerond. Dan komt er een bewijs dat staken wel degelijk werkt.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.