actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2016, 09:34
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
'Er is geen brandstof meer. Help, we storten neer'

Vlak voor vlucht CP-2933 neerstortte, schreeuwde gezagvoerder Miguel Alejandro Quiroga Murakami dat er geen brandstof meer was en dat ze gingen neerstorten. Dat blijkt uit geluidsopnames uitgezonden door Colombiaanse media.

Het onderzoek van de zwarte dozen waarop onder andere de gesprekken staan tussen de piloot en de vluchtleiding, is volop aan de gang. Een aantal van die gesprekken is nu al uitgelektin Columbiaanse media.

Een piloot van een ander toestel ving de noodkreten van de verongelukte piloot op via zijn boordradio.

Jean Sebastian Upegui voerde zelf een vlucht uit toen hij plots op de radio een ‘mayday’ hoorde. Een piloot die duidelijk in paniek was, schreeuwde bijna letterlijk om hulp. 'Er is geen brandstof meer. We storten neer', schreeuwde hij.

Boordcommandant Miguel Alejandro Quiroga Murakami wist niet wat er gebeurde, zei hij in een kort gesprek met de luchtverkeersleiders. 'Maar hij wist dat het fout liep en dat ze zouden neerstorten', zegt zijn collega die de gesprekken hoorde.

'Alle elektronica is uitgevallen'

'De gps werkt zelfs niet meer. Ik weet niet wat er gebeurt', riep piloot Miguel Alejandro Quiroga Murakami door de radio.

'Alle elektronica is uitgevallen'. Daarna riep hij: 'We hebben coördinaten nodig om te landen. Ik heb geen radarcontact meer. We hebben coördinaten nodig om te landen. We storten neer! Help ons! Geef ons de coördinaten voor een landingsbaan. We zijn op 1.000 voet'.

Kort daarna crashte vlucht CP-2933 met 71 inzittenden, waaronder het voltallige voetbalteam van de Braziliaanse eersteklasser Chapecoense. Slechts zes mensen overleefden de ramp.

'Het was afschuwelijk om horen', zegt Jean Sebastian Upegui die de ramp bijna ‘live’ meemaakte. Dat man is er danig door aangegrepen dat hij met ziekteverlof is gestuurd.

Bronvermelding: De Standaard, 1/12/2016 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161129_02598436)

Eigen mening: Het neerstorten van een vliegtuig is altijd erg, zeker in dit geval. Ik denk dat de de piloot die de 'mayday' te horen kreeg nu wel erg van slag is. Hij heeft als het ware de paniek en angst gehoord van mensen die in een vliegtuig zaten dat ging neerstorten. Ik denk dat de zes overlevende toch wel van geluk mogen spreken dat ze nog leven want als er naar de foto's van het wrak wordt gekeken is het toch bijna een mirakel dat je daar levend van af bent gekomen. Heel de voetbalwereld is ook in rouw omdat er bij de overleden passagiers een Braziliaans voetbalelftal zat. Ik vind toch dat dit het nog wat extra tragischer maakt omdat zo toch bijna heel de wereld erbij wordt betrokken.

Laatst aangepast door Jochem.W*uters : 1st December 2016 om 09:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.