actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2013, 08:25
brent.h*fmans brent.h*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
Meer borstkanker bij jonge vrouwen

Meer borstkanker bij jonge vrouwen

Twintig procent van de borstkankerpatiënten is jonger dan dertig. Een van hen was de vorig jaar overleden Alexandra (25) uit Brasschaat. “Ze was knap, lief, sportief, had een perfecte relatie. En toch moest het juist háár overkomen”, zegt Joke Meuris (23), die nu een Music for Life-actie voor haar goede vriendin opzet.
Alexandra Allard uit Brasschaat stierf op 10 mei vorig jaar op haar 25ste aan borstkanker. Minder dan een jaar had ze tegen de extreem agressieve ziekte kunnen vechten. “Maar nooit verloor ze de hoop”, zegt Joke. “Dat was zo leuk aan haar. Dat ze er luchtig over bleef. Dat het bespreekbaar was.”

“Ze had een knobbeltje bij zichzelf gevoeld en ging ermee naar de dokter. Zal wel niks zijn, dacht ze. Maar het bleek dus heel ernstig te zijn. ‘Ik word kaal’, zei ze tegen haar papa. Haar wereld, en die van ons, stortte in. Ik kreeg het altijd heel moeilijk als ze erover vertelde, moest mijn tranen wegbijten. Waarom zou ik huilen als zij het niet deed?”

bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...ge-vrouwen.aspx

eigen mening: Je wenst het niemand toe kanker, maar zeker niet bij jonge mensen. Deze mensen hebben nog een heel leven voor zich en zijn in de fleur van hun leven. Als zij dan kanker krijgen en zoals in dit geval borstkanker dan moeten ze al hun kracht steken in het overwinnen van deze zeer agressieve ziekte! Het is gewoon niet eerlijk. De wetenschap staat nu al veel verder dan een paar jaar geleden, maar nu nog is het overwinnen van deze ziekte zeer moeilijk en de kans op uitzaaiingen en herval is jammer genoeg nog altijd groot. Je kan alleen maar hopen dat de wetenschap zich blijft evolueren en misschien cru gezegd dat jezelf en naaste familieleden en vrienden er nooit mee te maken krijgen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.