actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th January 2008, 10:24
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Lijst Dedecker komt in 2009 op in Wallonië en Brussel

Lijst Dedecker komt in 2009 op in Wallonië en Brussel

Jean-Marie Dedecker trekt met zijn partij Lijst Dedecker (LDD) de taalgrens over. Bij de volgende regionale verkiezingen in 2009 zal LDD zowel in Wallonië als Brussel aanwezig zijn met een lijst, zo bevestigt hij maandag in de kranten van Sud Presse en ook in Het Laatste Nieuws.


'Er is veel belangstelling voor onze partij in het zuiden van het land. Mijn openhartigheid tijdens debatten op de Franstalige tv-zenders hebben veel feedback opgeleverd', zegt Jean-Marie Dedecker.

Over namen op zijn lijst wil hij voorlopig niets kwijt.


Blog DS, 07-01-2008 (jns)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th January 2008, 16:59
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik ben niet zozeer een Dedeckerfan, maar dat hij niet innoveert kan je hem niet nageven! Ik begrijp niet waarom er geen partijen zijn waarop je in het ganse land kan stemmen. Dat kan toch alleen maar voordelig zijn?

Antwoord op mijn bedenking: Waarschijnlijk is het moeilijk om een programma te maken afgestemd op zowel Wallonnië als Vlaanderen.

MAAR: Bij federale verkiezingen kan je toch alleen maar voordeel hebben als je in beide landsdelen opkomt?

Waarmee ik toch ook nog maar eens wil benadrukken dat ik graag op alle partijen die opkomen in België zou willen kunnen stemmen.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th January 2008, 20:52
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
LDD krijgt in 2009 Franstalige zusterpartij "de bon sens"

Jean-Marie Dedecker gaat zelf niet veel tijd steken in de oprichting van een Franstalige LDD-partij.

Dat verduidelijkt hij in een gesprek met Actua-TV. LDD kan volgens hem in het zuiden van het land staan voor "les Libéraux pour la Démocratie Directe" (de Liberalen voor Directe Democratie). De nieuwe partij zal vertrekken vanuit hetzelfde programma "de bon sens" (gezond verstand) van LDD.

Dedecker wil de oprichting van een Franstalige zusterpartij overlaten aan een groep van Franstalige gemotiveerde mensen die een eigen partij willen oprichten op basis van het sociaal-economisch programma van LDD en gekoppeld aan de ambitie om Wallonië meer zelfstandigheid te geven en een eigen economische koers te laten varen.

Het zijn volgens het kamerlid zowel bedrijfsleiders, politici, als gewone mensen die aandringen op de oprichting van een Franstalige LDD. Lijst Dedecker wil op die manier een ideologische partner vinden over de taalgrens, om samen de problemen van alle Belgen aan te pakken.

. Communautair zal de Franstalige LDD ook pleiten voor een maximale autonomie van de deelstaten, zowel van Wallonië als van Vlaanderen.

Volgens Dedecker krijgt LDD nu al zoveel vragen vanuit Franstalig België dat ze er van overtuigd is dat er ook daar een ruim potentieel voorhanden is. De partij moet klaar staan tegen de regionale en Europese verkiezingen van 2009, luidt het nog.

www.gva.be
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th February 2008, 14:04
Eline Bruyndonx Eline Bruyndonx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Brasschaat MtH
Posts: 16
Fijn dat Lijst Dedecker een zusterpartij wil vormen in Wallonië.
Hier in Vlaanderen werpt Lijst Dedecker zich op als een 'fatsoenlijk rechts' alternatief voor het VB. In zijn nieuwjaarsspeech voor de Antwerpse afdeling kondigde LDD-volksvertegenwoordiger Jurgen Verstrepen aan dat zijn partij bij komende verkiezingen, zowel bij Vlaamse, federale als bij gemeenteraadsverkiezingen, voluit voor de 10 procent gaat.

In Antwerpen zelf wil LDD uitgroeien tot een echt alternatief voor de twee grote blokken sp.a en VB. In 2012 komen er lijsten in alle districten en ook in de kleinere provinciesteden en de grotere gemeenten wil LDD een trendbreuk forceren. Vooral bij het VB mag men de borst nat maken.

Met de focus op stad, districten en centrumsteden heeft LDD het traject voor ogen dat het VB de afgelopen dertig jaar met succes aflegde.



Buiten het feit dat lijst Dedecker stemmen wil winnen in Wallonië en A'pen, heeft de partij er een nieuw lid bij. Geen groot nieuws, mocht het niet zijn dat de man in questie, Alain Praet (38), bekend is van het VT4-programma 'The Bachelor'. De Antwerpenaar hoopt op termijn mee te doen aan de verkiezingen.
Wat bezield BV toch -Mag je in dit geval spreken van een BV? Wie kent de man nog?- om op te komen voor een partij?

"Ik heb al langer belangstelling voor de politiek, maar had bij geen enkele partij een goed gevoel. Nu Lijst Dedecker bestaat, wil ik me graag engageren", zegt Alain Praet. Volgens de voormalige BV slaagt Lijst Dedecker erin om "op een logische en redelijke manier" problemen aan te pakken.

"Dat ik ooit heb meegedaan aan The Bachelor speelt geen rol meer. Er is niemand die me nog kent van dat programma", aldus nog Praet. De Antwerpenaar wil zich bezighouden met het horecabeleid. "Ik heb vroeger vis geleverd aan cafés en restaurants en ken hun problemen."


Bron: www.demorgen.be op 25/01/2008, 22/01/2008
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.