actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th July 2016, 21:02
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Al 20 meldingen over radicaliserende asielzoekers sinds maart

Sinds 1 maart dit jaar zijn er al twintig meldingen geweest over asielzoekers die zouden radicaliseren. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Het gaat voornamelijk om alleenstaande mannen uit Afghanistan en Irak. Zij worden extra opgevolgd.
De betrokken mannen in de asielcentra vertoonden duidelijke tekenen van radicalisering. "Ze bekeken bijvoorbeeld op hun gsm gewelddadige filmpjes van IS, kregen bezoek van personen die naar Syrië zijn gegaan of verheerlijkten aanslagen door IS", zegt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA).

De mannen liepen in het vizier van het personeel in asielcentra. Dat krijgt opleidingen om radicalisering te detecteren en te melden. De werkgroep radicalisering volgt deze dossiers verder op. Is er sprake van echt strafbare feiten, dan wordt de betrokken asielzoeker opgesloten.

Kandidaat-asielzoekers worden ook grondig gescreend door de Dienst Vreemdelingenzaken, de Staatsveiligheid, de Militaire Inlichtingendienst en de federale politie. Staatssecretaris Francken wil ook de laptops en gsm's van kandidaat-asielzoekers standaard laten doorlichten. Hij praat met Binnenlandse Zaken om die controle te kunnen laten uitvoeren door agenten.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2723263

Eigen mening: Dan zijn we nog zo goed om die arme vluchtelingen op te vangen! Pas op, de mensen die hier terecht zitten, geen enkel probleem! Vooral kinderen moeten zeker geholpen worden, van Syrië of waar dan ook. Daar speelt geloof geen enkele rol.
Het gaat uiteraard om de losgeslagen vluchtelingen die alles hier willen opblazen! Leuk he? Bieden wij hier onderdak, geven ze eten en zorgen ervoor dat ze niet meer in oorlogsgebied zitten. Wat krijgen we terug? Een bom op ons hoofd! Of een bijl of een camion, het is allemaal vrolijk. Ik vraag me af wat er in die mensen omgaat? Ze kunnen dan ook hun eigen volk (moslims) niet luchten blijkbaar! Wat is dat nu voor iets. Zelfs in Afghanistan beginnen ze het te krijgen!
In België dan. Als er zo'n vluchteling tekenen vertoont van radicalisering, welke redenen zijn er dan nog nodig om deze mensen op te pakken en/of terug te sturen? Ik vraag me af waarom die hier dan nog moeten zijn! Soms is het beleid toch nog te laks vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.