actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2009, 19:58
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Driejarig meisje overlijdt na slagen stiefmoeder

Driejarig meisje overlijdt na slagen stiefmoeder
woensdag 02 december 2009

Een 3-jarige meisje Mia uit het Luikse Kelmis, dat vrijdagavond zwaargewond naar het ziekenhuis werd gebracht, is maandag overleden. De 25-jarige stiefmoeder van het meisje werd aangehouden wegens mishandeling van het kind. De raadkamer van Eupen verlengde de aanhouding dinsdag met een maand, berichtte de Duitstalige krant Grenz Echo woensdag.
De biologische vader van het meisje werd ook in verdenking gesteld, maar intussen weer vrijgelaten. Eerst had de jonge vrouw gezegd dat het meisje gewond raakte doordat ze van de trap viel. Uiteindelijk bekende ze dat ze een conflict had met het meisje en dat ze een klap gegeven had om haar te straffen. Ze zei dat ze haar niet wou mishandelen of doden.

Het meisje was ernstig gewond aan het hoofd, maar een autopsie de komende dagen moet uitwijzen waardoor ze precies om het leven kwam. De drie andere kinderen van het koppel, tussen twee en zes jaar oud, werden in een instelling van jeugdzorg geplaatst.


Mening:
De moeder had een conflict met haar 3-jarige dochter (3 jaar!) en sloeg haar letterlijk dood... Wat voor een zwaar conflict kun je nu hebben met zo'n jong kind? En dan nog zo'n harde klap geven. Dat is echt compleet onverantwoord. Het zal waarschijnlijk haar bedoeling niet geweest zijn, maar daarmee krijg je je dochter niet terug. Iedereen weet toch dat jonge kinderen kwetsbaar zijn, en je hen dus niet mag slaan, vooral niet op het hoofd. Als je je kind percé wilt straffen door "een pak rammel", hou je dan tot de klassieke 'tik op het achterwerk'. Maar daar ben ik ook geen voorstander van. Ik vind het vreemd dat een moeder zo kwaad kan worden op haar kind, zodat ze het (waarschijnlijk harder dan bedoeld) slaat. En dan vind ik het ook erg dat de kinderen in een instelling komen. De vader is er toch ook nog? Plaats die moeder in een instelling in plaats van de kinderen. Dit is (onrechtstreeks) een straf voor die andere kinderen, dit verdienen ze niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2009, 21:32
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Citaat:
Orgineel gepost door ellen.snoeckx
En dan vind ik het ook erg dat de kinderen in een instelling komen. De vader is er toch ook nog? Plaats die moeder in een instelling in plaats van de kinderen. Dit is (onrechtstreeks) een straf voor die andere kinderen, dit verdienen ze niet.


Misschien is dit wel beter zo. De kinderen kunnen misschien nog in een pleeggezin terechtkomen en toch een warme thuis krijgen.
Het feit dat de moeder een conflict had met haar dochtertje van 3, zegt volgens mij al voldoende over de moeder op zich.
Ik kan me inbeelden dat de situatie thuis niet zo ideaal is, en dat de kinderen nu wel schrik hebben van hun moeder.
Er is geen informatie vrijgegeven over bijvoorbeeld het beroep van de vader, dus dat kan eventueel ook de reden zijn dat de kinderen uiteindelijk naar een instelling zijn verhuisd, i.p.v. de moeder...
Het is en blijft in elk geval een drama!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd December 2009, 23:28
AnneGoovaerts AnneGoovaerts is offline
Anne.Goovaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 18
Driejarig meisje overlijdt na slagen stiefmoeder

Afschuwelijk, ik voel de rillingen door mijn lijf gaan als ik me dit inbeeld. Hoe kan je nu met een 3-jarige tot zo'n groot conflict komen dat bewust verwonden nodig wordt? Geef die moeder voor mijn part levenslang... En euh, een psychologische behandeling zou ook geen kwaad doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.