actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2009, 20:58
Bram.Peeters Bram.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: oostmalle
Posts: 5
14-jarige jongen duwt meisje (9) in rioolbuis

Duitsland (3 oktober 2009) --> DE STANDAARD

In het Duitse stadje Mettmann is een 14-jarige jongen opgepakt die op 15 september een meisje brutaal mishandeld zou hebben. Hij duwde haar in een rioolbuis en dekte die af met een 40 kilogram zwaar deksel.

Nadat de ouders van de 9-jarige Kassandra de politie verwittigden, werd een zoekactie gestart. Een speurhond bracht de agenten uiteindelijk naar de rioolschacht. Het meisje was zwaargewond en ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze kon nog niet ondervraagd worden.

De 14-jarige jongen wordt nu verdacht van poging tot moord. Hij is gedragsgestoord, maar normaal begaafd. Volgens de politie en het openbaar ministerie ontkent hij de feiten en toont hij totaal geen gevoelens. De verdachte kende Kassandra, maar het motief voor de feiten is onduidelijk. Het meisje werd niet seksueel misbruikt.

De jongen was meteen een verdachte, omdat een getuige hem de plaats van de feiten met de fiets had zien verlaten. Bovendien ontdekten speurders in de buurt de zorgvuldig verborgen jas van het meisje en een niet nader omschreven 'wapen' . Daarop zaten sporen van de kledij van de jongen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th October 2009, 14:37
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
Hoe haalt een 14-jarige jongen het in zijn hoofd om een weerloos (9-jarig!!) meisje te dumpen in een rioolbuis??!! Ik vind dat hij meteen achter slot en grendel moet gezet worden. Hij heeft het waarschijnlijk zonder motief gedaan want wat kan een 9-jarig meisje hem nu misdoen? Hoogstens eens tuffen, schelden of schoppen? Daarvoor steek je niemand in een riool ! Bovendien had hij een (niet nader omschreven) wapen bij zich dat hij nadien zorgvuldig verstopt heeft samen met de jas van het meisje. Hij heeft er nog over nagedacht ook en besefte dus duidelijk dat hij iets verkeerd had gedaan!
Ik vraag mij werkelijk af hoe hij het over zijn hart kon krijgen om het meisje te duwen. Ik vind niet dat hij nog vrij kan rondlopen na deze gruweldaad, hij heeft het meisje erg mishandeld op haar jonge leeftijd en moet hier de gevolgen van dragen.
Ik hoop dat alles goed komt met het meisje en dat ze snel kan getuigen over deze ziekelijke daad die haar overkomen is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th October 2009, 07:28
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Hoe kan nu zoiets gebeuren! Wat/wie heeft die jongen in godsnaam op het idee gebracht om een meisje zoiets aan te doen? Om dan nog maar niet van zijn jonge leeftijd te spreken! Ik heb wel het idee, dat hij dit heeft gedaan met voorbedachte raden. Iemand in een rioolbuis steken doe je toch niet spontaan door een woedeuitbarsting of wel soms? En voor hoelang wou hij haar daar laten zitten? twee dagen, een maand, tot het nieuws was overgewaaid? Ik vind het erg, om het zacht uit te drukken, dat zoiets KAN gebeuren. Die getuige die dit allemaal gezien had, waarop heeft die gewacht? Kon deze niet onmiddelijk actie ondernemen i.p.v. wachten tot er een onderzoek werd gestard. Allee ja, uiteindelijk mogen we blij zijn, dat hij zijn mond wel heeft opengestrokken en ze het meisje hebben teruggevonden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th October 2009, 20:15
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Dit is inderdaad een nogal gruwelijk verhaal. Ik kan het niet vatten. Ik vind wel dat je rekening moet houden met de gedragstoornissen van de jongen. Niemand van ons weet wat er juist mankeert aan hem, wat zijn daad misschien zou kunnen verklaren. Ik zeg niet dat dit hem rechtvaardigt, absoluut niet!! Dit kan niet door de beugel. Maar we mogen niet alles zwart-wit zien en er rekeing mee houden dat de jongen het misschien helemaal niet besefte.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.