actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2010, 16:08
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Wordt Vande Lanotte nieuwe koninklijke bemiddelaar?

SP.A-kopstuk Johan Vande Lanotte zou vanavond van Koning Albert II de opdracht van koninklijk bemiddelaar krijgen. Dat meldt de VRT.
Vande Lanotte moet proberen de gesprekken tussen de 7 partijen opnieuw vlot te trekken.

Vanmiddag ontving de koning PS-voorzitter Elio Di Rupo ter afsluiting van eeneerste reeks audiënties afgerond met de voorzitters van de partijen die betrokken waren bij de onderhandelingen over een staatshervorming.

De nieuwe gespreksronde met de voorzitters van PS, CD&V, sp.a, cdH, Ecolo en Groen! ging dinsdag van start nadat de Franstalige partijen afgelopen zondag de nota van koninklijk verduidelijker Bart De Wever hadden afgewezen.

De Wever kwam niet meer langs op het Paleis. De N-VA-voorzitter had maandag al verslag uitgebracht van zijn opdracht. De liberalen werden niet uitgenodigd voor een gesprek.


Eerlijk gezegd vrees ik dat dit niet veel verschil zal maken... Er werden al genoeg pogingen ondernomen, genoeg mensen ingeschakeld, nog eentje meer gaat het verschil niet maken... Het maakt denkt ik niet veel meer uit WIE de gesprekken terug op gang trekt, op gang trekken is immers niet zo moeilijk, maar uitkomsten zoeken, dat is het probleem. Elke keer iemand anders die functie geven haalt echt niets meer uit, ze moeten gewoon allemaal aan tafel blijven zitten tot ze een akkoord hebben. Dit betekent dus ook dat ze dringend wat toegeeflijker moeten worden t.o.v. elkaar. Ik denk dat wel meerdere mensen deze situatie meer dan beu zijn...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2010, 21:29
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Ik begin meer en meer te denken dat dit gewoon een straatje is zonder eind. Binnenkort moeten we weer gaan stemmen voor de verkiezingen, die hoogstwaarschijnlijk toch weer op niets uitdraaien, want Walen en Vlamingen zullen NOOIT overeenkomen. Wat ik ook wel ironisch vind is dat zowel de Walen als de Vlamingen eisen dat beiden water bij de wijn doen, terwijl het toch de Walen zijn die (onrechtstreeks dan toch) meer gedaan krijgen. In Vlaanderen wint rechts de verkiezingen, in Wallonië links en wat krijgen we nu? Een linkse Vlaming die DE bemiddelaar moet worden. Ik hoop dat er nu wel knopen zullen worden doorgehakt, maar ik vrees ervoor...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.