actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2016, 11:25
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
'Mijn zoontje met Down is evenveel waard als eender wie'

'Mijn zoontje met Down is evenveel waard als eender wie'

Toen een lokaal talentenbureau op zoek was naar modellen voor een reclamecampagne voor een winkel met kinderkleren, stuurde Megan Nash foto’s in van haar zoontje Asher. Het bedrijf was echter niet geďnteresseerd omdat het jongetje het syndroom van Down heeft. De reactie van zijn moeder zorgt er nu voor dat de foto's toch viraal gaan.

Ondanks de professionele foto's van haar vijftien maanden oude zoontje die ze had ingestuurd, kreeg Megan Nash niet het gehoopte antwoord van het talentenbureau. Volgens het bureau voldeed het jongetje niet aan de criteria. Toen Nash meer uitleg vroeg kreeg ze te horen 'dat geen enkel bedrijf een kind met een handicap in de reclamecampagne zou willen'.
'Evenveel waard als eender wie'
Gefrustreerd postte ze de foto’s van haar zoontje op de Facebookpagina ‘Changing the Face of Beauty’. Daarbij schreef Nash*een bericht dat vele kledingmerken waarschijnlijk niet beseffen dat foto’s van kinderen met een handicap nooit aanvaard worden voor een casting. 'Maar wij geven niet op! Deze knappe jongen is klaar om te tonen wat #changingthefaceofbeauty is', schreef ze.
Niet veel later deelde de populaire pagina 'Kids With Down Syndrome'*haar bericht, dat sindsdien 124.000 keer gedeeld werd.

'Er zijn drie redenen waarom het belangrijk is mensen met een handicap op te nemen in reclamecampagnes', vertelde Nash aan CNN. 'Ten eerste willen mensen met een beperking betrokken worden bij de alledaagse dingen. Ten tweede is aanvaarding zeer belangrijk. Zonder mijn zoon en andere mensen met een handicap te aanvaarden, kunnen ze nooit helemaal opgenomen worden in de maatschappij. De derde reden is respect. Door hen op te nemen in reclamecampagnes, toon je dat deze mensen evenveel waard zijn als eender wie.'
'Lach op zijn gezichtje'
Vorige week werd de familie uiteindelijk gecontacteerd door het kinderkledingmerk OshKosh. Bij hen mag Asher volgende week op gesprek. 'Ik wil niet dat ze hem gebruiken door de reacties op het internet. Ik wil dat ze hem gebruiken omdat ze hem waarderen en omdat ze zien hoeveel hij kan bijdragen.'
Of hij nu effectief in de reclamecampagne zal verschijnen of niet, maakt zijn moeder niet veel uit. Zij is alvast blij dat ze de aandacht kon vestigen op kinderen met een beperking. 'Als er een camera in de buurt is, verschijnt er automatisch een lach op zijn gezichtje. Alsof hij weet dat het dan tijd is om te glimlachen.'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161026_02540490

bron: DS 26-10-2016 12.39h

Eigen mening:
Voor veel mensen zal dit artikel klinken als boecht, maar er zijn vast en zeker mensen die dit artikel erg waarderen. Dat is meteen de reden waarom ik dit artikel post. Het syndroom van Down komt redelijk vaak voor, maar heeft iemand deze mensen al eens opgemerkt op televisie of radio of...? Neen, dit komt omdat we onszelf zien als de perfecte mens. Mensen met dit syndroom zijn ook mensen, zij verdienen evenveel respect en aanzien als ieder ander 'perfect' mens. Dit is ook wat de moeder uit dit artikel wilt. Daarom waardeer ik haar enorm! Stel maar eens voor dat je later een kind krijgt met Down, dan zal je net hetzelfde willen als deze moeder.

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 27th October 2016 om 11:35.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.