actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2011, 08:58
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Thumbs down Hogescholen willen hoger inschrijvingsgeld

De Vlaamse hogescholen denken eraan de studiegelden met enkele honderden euro's te verhogen. Het aantal studenten is spectaculair gestegen (de laatste vijf jaar vonden 29.000 jongeren meer de weg naar de hogescholen), maar de financiële middelen zijn niet mee gegroeid.
'In Wallonië vraagt men 800 euro voor een schooljaar, in Vlaanderen is dat 570 euro. Als er geen extra geld komt, zal de kwaliteit dalen en zullen we noodgedwongen het inschrijvingsgeld moeten optrekken', zegt Marc Vandewalle van de Vlaamse Hogescholenraad.


Bron:
DS dinsdag 22 november
( http://www.standaard.be/artikel/det...kelid=GRF3IKPDM )

Mening:
Ik vind dat men hier eerder had moeten optreden, men wist al lang dat de bevolking steeds zou toenemen maar men gaat er nu pas iets tegen doen. Dat men daardoor de studenten meer inschrijvingsgeld gaat laten betalen vind ik onterecht. Het onderwijs is voor een student al duur genoeg, het is de overheid die een extra duit in het zakje moet leveren. Men zegt ook dat de kwaliteit zal zakken, hier merk ik nu zelfs als iets van. Aangezien er teveel leerlingen op de hoge school zitten, en dit zorgt ervoor dat leerlingen soms met een te grote groep in een te klein lokaal zitten. Het wordt hoog tijd dat men hier iets tegen doet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 09:13
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Thumbs down

Er zijn nu al genoeg studenten die een studiebeurs moeten aanvragen omdat ze de hoge bedragen niet kunnen betalen. Iedereen zou het recht moeten hebben om te kunnen studeren. Arme, slimme jongeren moeten de kans krijgen om verder te studeren. Anders geraken ze nooit uit die visuele cirkel van armoede.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2011, 10:57
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Natuurlijk moeten we mee met de tijd en de technologie maar om dit te verwezenlijken door het inschrijvingsgeld te verhogen vind ik ongepast.
Er zijn nu al zeer veel gezinnen die bijzonder veel moeite moeten doen om hun kinderen te laten studeren. Ze moeten hier hard voor werken en dan nog is het niet altijd mogelijk. Ook zijn er velen die studiebeurzen moeten aanvragen en als het inschrijvingsgeld gaat stijgen dan zal een veel te groot van de studenten gedwongen zijn om hetzelfde te doen. Er moeten andere oplossingen gevonden worden waar de ouders niet weer de pineut door zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd November 2011, 16:50
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ik ben het volledig eens met Marloe. Als je arm bent, dan heb je maar pech, dan kan je niet gaan studeren, en ga je dus later ook niet zo veel verdienen en blijf je arm. Is dat de boodschap die ze in België willen rondsturen? Onderwijs is nu al duur genoeg. Je betaalt zo veel en uiteindelijk zijn er lessen waarbij je stoelen uit een ander lokaal moet gaan halen, je jezelf nog in de klas moet proppen en dan heb je nog geen bank om op te schrijven. Dat ze zo'n zaken eerst maar eens aanpakken. Ik begrijp dat ze hier ook geld voor nodig hebben om dat allemaal te regelen, maar inneens het studiegeld met honderden euro's gaan verhogen? Zo gaan er wel minder studenten zijn ja, maar zo neem je ook van velen hun toekomst af. Zelf weet ik goed genoeg dat ik na die verhoging nog wel zou kunnen studeren, maar wat als dat niet zo was? Ik kan me geen leven inbeelden waarbij ik niet ga studeren en direct moet gaan werken, waarschijnlijk dan nog een job die je niet graag doet. Na die verhoging zullen er velen zijn die een studiebeurs nodig hebben of meerdere weekendjobs moeten gaan aannemen om zo het studiegeld te betalen. Weg vrije tijd dan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.