actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 00:37
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Renovatie Leopold II-tunnel start in 2018 en zal minstens drie jaar duren

De renovatie van de 2,5 kilometer lange Leopold II-tunnel in Brussel zal in 2018 van start gaan en minstens drie jaar in beslag nemen. Het prijskaartje van de renovatie wordt geschat op ongeveer 150 miljoen euro, plus nog eens 30 miljoen extra indien er ook isolatiewerken moeten gebeuren.


Aan de aannemer zal worden gevraagd om de tunnel gedurende de werken enkel ‘s nachts en in het weekend af te sluiten voor het verkeer, en niet overdag. Op niet-schooldagen zou die sluiting wel overdag kunnen plaatsvinden.

De financiering van het project gebeurt via een publiek-private samenwerking, benadrukt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A). Op die manier blijft het financiële risico voor het gewest beperkt, zo klinkt het. De Brusselse regering heeft zich nog niet uitgesproken over de optie om tol te heffen in de tunnel.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151214_02021563

Mening: Niet dat er zoveel hinder was in het verkeer omtrent de Leopold-II tunnel maar ik denk dat er toch enkele mensen opgelucht ademhalen dat de kogel eindelijk door de kerk is. De renovatie gaat toch nog wel enkele jaren duren maar nu kunnen we toch al weer vooruit kijken. Het kostenplaatje aan deze renovatie is wel enorm en ik snap ook goed dat het een hele grote investering is. Net daarom vind ik het een goed idee dat er misschien tol gaat worden gehoffen. Normaal gezien ben ik geen voorstander voor tol in een tunnel maar we horen toch altijd dat de regering moet besparen en misschien is dit al wel een stap in deze richting. Ik denk wel dat er heel wat reactie gaat komen van de bevolking moest de tol er in de tunnel komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.