actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th February 2013, 09:24
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Albert Heijn weert scholieren

Albert Heijn weert scholieren



De Albert Heijn-vestiging in Stabroek laat voorlopig geen schoolgaande jeugd meer binnen, nadat een paar jongeren in de winkel met eieren hebben gegooid.
‘Eigenlijk discrimineren ze nu op basis van leeftijd. Geen goed idee', vindt kinderrechtencommissaris Bruno Van*obberghen. De winkel is nochtans bijzonder populair bij de leerlingen van de nabijgelegen school PITO Stabroek. ‘Maar vorige week gingen ze te ver', zegt zaakvoerder Marco Van Ende. ‘Toen hebben een aantal jongeren met eieren naar elkaar gegooid in onze winkel. Samen met de schooldirectie is er toen beslist om de scholieren twee weken te weren uit de winkel.

De leerlingen zijn er alvast niet mee opgezet. Ze krijgen bijval van Vanobberghen. ‘Het lijkt me inderdaad discrimineren op basis van leeftijd. Het spreekt voor zich dat dit gedrag niet kan in een warenhuis. Maar als er problemen zijn, kan je best met de jongeren aan tafel gaan zitten. Juridisch kan het dan weer wel, zegt de belangenorganisatie Comeos. ‘Een warenhuis is privédomein en als eigenaar mag je iemand de toegang weigeren', zegt woordvoerder Peter Vandenbergh. ‘Maar het is niet klantvriendelijk. Bovendien is het moeilijk af te dwingen. Een winkelbediende mag geen identiteitskaart vragen.'

(bron: www.standaard.be gevonden op 7 januari 2013)

Mening:
Ik vind het erg om te horen dat de betreffende jongeren geen respect hebben voor de goederen in deze winkel. Maar om daarvoor alle scholieren te mijden, vind ik een beetje te ver gaan. Discriminatie blijft discriminatie. Ik ben er van overtuigd dat er betere straffen zijn dan deze. De enkelen die dit gedaan hebben zouden deze straf moeten voelen, niet de vele anderen die niks gedaan hebben en dus voor twee weken niet meer welkom zijn in Albert Heijn door de betreffende jongeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th February 2013, 17:18
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Ik vind dit ook geen goeie zet van de winkelketen. Op deze manier verslechtert volgens mij enkel de band tussen de jongeren en de winkel. Jongeren die niets te maken hebben met het voorval worden gestraft en de jongeren die schuldig zijn komen er eigenlijk nog licht vanaf. Dat de jongeren met eieren gooien in een winkel heeft duidelijk te maken met gebrek aan respect en enkele andere elementaire waarden en normen. Een straf waarbij de jongeren zelf aan de slag gaan en de winkel op orde moeten houden, kan hen doen inzien dat er mensen zijn hier hard werken om de winkel op orde te houden en zo zouden voorvallen in de toekomst vermeden kunnen worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th February 2013, 20:33
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Het is triestig waar jongeren zich mee kunnen amuseren de laatste dagen. Vechtpartijen met vier à vijf personen tegen één iemand, winkelketens "overhoop" halen, ... Natuurlijk is dit niet de beste oplossing die de winkelketen kan doen. Ze gaan hier discrimineren op basis van leeftijd en de meerderheid die niets heeft gedaan, ook straffen. Het is begrijpbaar dat de jongeren die dit deden niet meer welkom zijn, maar daarom moet je niet iedereen buiten houden.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th February 2013, 16:05
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Net als de anderen vind ik het maar jammer waar sommige jongeren plezier in kunnen vinden. Ik begrijp de woede van de winkelketen maar al te goed. Er zijn mensen die daar werken om hun brood te verdienen en dat wordt door deze jongeren absoluut over het hoofd gezien. Daarnaast vind ik de oplossing die Silke biedt zeker geen slecht idee. Jongeren confronteren met de werksituatie van de werknemers kan een mogelijkheid zijn om hen erbij te doen stilstaan. Door het zelf te ervaren zullen ze misschien minder snel alles overhoop halen. Hopelijk komt de winkelketen tot een betere oplossing. Discriminatie op basis van leeftijd en daarmee alle jongeren afstraffen is allesbehalve een goed idee...
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.