actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2011, 21:30
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Frans jongetje (3) sterft door straf in wasmachine

Een 33-jarige Fransman wilde zijn driejarige zoontje voor zijn vermeend slecht gedrag op school straffen en stak hem daarom in een wasmachine. Het jongetje overleefde de straf niet. De man werd zondagavond in Meaux, ten oosten van Parijs, opgesloten. Hij werd in verdenking gesteld van doodslag op een minderjarige jonger dan 15 jaar. De moeder van het gezin werd ook opgesloten omdat ze een persoon in gevaar niet hielp en een misdaad niet probeerde te verhinderen, zo meldt een gerechtelijke bron.

De man spreekt de feiten tegen. Volgens hem zou het kind van de trap gevallen zijn. Medische en gerechtelijke vaststellingen bevestigen echter dat het kind thuis in de wasmachine gestoken werd. Volgens de gerechtelijke bron zou de vader gehandeld hebben na vermeend slecht gedrag van zijn kind op school. (afp/lpb)

Bron: HLN
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...asmachine.dhtml

Eigen mening:
Dit is nu toch geen normale straf meer! Een kind van drie jaar in de wasmachine steken, die man besefte zeker niet dat dit vol met water loopt?
De moeder is ook aangehouden omdat ze de vader van het jongetje gewoon maar liet doen, dit vind ik echt niet logisch. Deze mensen zijn totaal onverantwoordelijk omgegaan met hun kind. Dit dient zeer zwaar gestraft te worden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2011, 07:04
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Frans jongetje (3) sterft door straf in wasmachine.

Eigen mening:
Ik vind het verschrikkelijk voor dit jongetje ! Vermeend slecht gedrag op school voor een drie jarige ? Wat dit jongetje ook zou uitgestoken hebben, een driejarige heeft een consequente opvoeding nodig. Volgens mij zijn deze ouders totaal ongeschikt om kinderen op te voeden. Hoe kunnen ouders hun kinderen dit aandoen? Ik hoop dat beide ouders zwaar gestraft worden. Ik sluit mij dus volledig aan bij de mening van Jorn. Dit is gewoon een mensonwaardige straf, dit heeft meer iets met voorbedachte raden te maken vind ik. Het is niet gewoon meer een kind in de hoek zetten, omdat hij iets fout heeft gedaan. Maar men weet dat er water en dergelijke aan te pas komt bij een wasmachine.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2011, 10:21
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik moet niet zeggen hoe verschrikkelijk ik dit vind, want iedereen zal dit wel verschrikkelijk vinden!! Een kind in een wasmachine steken, hoe kom je erbij!? Een wasmachine loopt niet alleen vol met water, ook de temperatuur van het water is ondraaglijk! Deze man moet echt ziek en gestoord zijn.

Er zijn zoveel mensen die zo graag kinderen zouden willen, maar die deze wens niet kunnen vervullen. En dan heb je nog de mensen die kinderen hebben, maar die de kinderen niet appreciëren. Iedereen kan een ouder worden, maar dat vind ik echt geen goed idee. Hoe vaak lees je zoiets als dit!? Veel te veel! Moeten we nu echt al examens gaan opstellen en een stageperiode gaan inlassen om een goede ouder te worden!?

Deze kinderen zijn het slachtoffer van mensen die geen kinderen wilden of van mensen die gestoord zijn. Weeral is er een prachtig mensenkind niet kunnen opgroeien tot een volwassen persoon, omdat een ander mens dit in de weg stond. Ik word er echt misselijk van.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th November 2011, 15:36
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Ik moet me aansluiten bij Evelien. Ouders die zo met hun kinderen omgaan verdienen het niet om kinderen te hebben. Voor een goede job moet men jaren studeren en diploma’s behalen. Voor en ouder te zijn hoeft men enkel 9 maanden te wachten na bevruchting. Ik vrees dat er een manier van controle moet komen om te zien of iemand geschikt is om kinderen te hebben. Gezond verstand lijkt zoek bij sommigen. Gebruik die 9 maanden voor de bevalling nuttig en geef inderdaad een verplicht examen of cursussen ouderschap.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th December 2011, 02:12
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Ik snap niet hoe je zoiets kan doen. Deze man moet toch psychische problemen hebben? Als je een kind wil straffen doe je dit op een verantwoorde manier! Ik heb nog nooit een artikel gelezen waarin stond dat iemand zijn kind in een wasmachine heeft gestoken... Hoe kom je hier dan bij? Iedereen weet wat een wasmachine doet. Het loopt vol met water, de temperatuur stijgt, er komt zeep bij,... De man moest toch op voorhand weten dat zijn zoon dit niet kon overleven? De moeder heeft niet ingegrepen of iets anders gedaan. Zij heeft staan toekijken hoe haar zoontje stierf... Misschien kon ze zelf niets doen uit schrik voor haar eigen man? Ik vind dat deze man een zware straf moet krijgen. Als je een kind wil straffen doe dit dan op een normale manier zoals bijvoorbeeld het kind vroeger naar zijn kamer te sturen, geen tv of computer gebruiken voor zoveel dagen, extra werken voor school waar de ouders bijzitten,...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.