actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2011, 13:35
Yoeri van Helvoirt Yoeri van Helvoirt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tilburg
Posts: 81
Turkse aanval op duizenden Nederlandse websites

Enkele duizenden Nederlandse websites zullen ten prooi vallen aan de hackersgroep 1923Turk. Dit nieuws verkondigde de hackersgroep op haar website omdat; 'Nederland te ver is gegaan.'

Buiten deze vrij brede beschuldiging treed de groep niet in verdere details waarom Nederland te ver zou zijn gegaan. Desondanks heeft de groep het voorzien op z'n 3600 domeinnamen welke vermoedelijk draaien op Joomla. De hackers van 1923Turk misbruiken namelijk al jaren een lek in het CMS van Joomla. De groep is al een aantal jaar actief maar een actie op deze schaal vond nog niet eerder plaats.

Wanneer de lijst wordt bekeken zal je daar vooral kleine bedrijven, instellingen en verenigingen op terug vinden. Echter zijn er ook enkele grotere namen in de lijst te vinden zoals bijvoorbeeld de website van de Nederlandse Wikileaks, Piet Paulusma en enkele gemeentelijke websites. Afgelopen nacht zijn inmiddels de eerste websites ten prooi gevallen aan de hackersgroep. 1923Turk vervangt hierbij de indexpagina voor een eigen pagina.

Bron:
http://www.techzine.nl/nieuws/28210...e-websites.html

Mening:
Ik vind dit een beetje een vreemde situatie. Blijkbaar hebben de Nederlanders iets gedaan wat deze Turkse groep kwaad heeft gemaakt, maar ze willen niet zeggen op wat voor gebied en op wat voor manier Nederland te ver is gegaan. Ook vind ik het vreemd dat dus blijkbaar bekend is dat deze groep strafbare feiten wil gaan plegen, maar dat dit gewoon word toegelaten. De politie kan toch ingrijpen zodat ze niet door kunnen gaan met hun plannen.
Hiernaast snap ik ook het doel van de actie niet, als ze niet in details vertellen waarom ze deze actie uitvoeren zal het voor diegene die een website bezoeken en dan op een pagina van 1923Turk uitkomen ook niet duidelijk zijn wat er nu precies gebeurt.
Ik ben benieuwd of deze actie enig effect gaat hebben en of ikzelf bijvoorbeeld er ook daadwerkelijk hinder aan ga ondervinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.