actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2012, 11:42
J*RN.CRAANE J*RN.CRAANE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Microsoft aangeklaagd voor misleidende reclame

In de Verenigde Staten wordt Microsoft aangeklaagd voor misleidende reclame. Een koper van de Surface-tablet voelt zich bekocht omdat zijn toestel minder opslagruimte heeft dan werd geafficheerd.
Andrew Sokolowski,een advocaat in Los Angeles, kocht een Surface-tablet met 32 gigabyte opslagruimte. Maar toen hij zijn muziek en bestanden op het toestel wilde stockeren, stootte hij al snel op de opslagbeperkingen van zijn gloednieuwe Surface.
Een aanzienlijk deel van de opslagruimte is voorbehouden voor het Windows 8-besturingssysteem en voorgeïnstalleerde Office-applicaties, waardoor er nog maar 16 GB overbleef voor eigen bestanden.
Dat was niet naar de zin van Sokolowski, die nu via enkele collega-advocaten een klacht heeft ingediend tegen Microsoft voor misleidende reclame en oneerlijke zakenpraktijken. Hij hoopt dat meer mensen zich aansluiten, om er een zogeheten class action-rechtszaak van te maken.
'Klanten begrijpen dat wel'

Microsoft ziet er geen graten in en zegt in een mededeling dat 'klanten wel begrijpen dat het besturingssysteem en andere voorgeïnstalleerde applicaties op het interne geheugen van een toestel staan.'
Verder argumenteer Microsoft dat op hun website wel degelijk staat aangegeven hoeveel opslagruimte de verschillende Surface-tablets precies overhouden. Volgens de advocaten van Sokolowski is die informatie weggemoffeld.
Michael Gaertenberg van marktonderzoeker Gartner zegt aan het persagentschap Associated Press dat Microsoft 'van meet af aan eerlijk is geweest met zijn klanten over de opslagruimte van de Surface'. Het is volgens hem ook geen verrassing dat een applicatie zoals Office flink wat plaats inneemt.
De Microsoft Surface is evenwel geen uitzondering. Ook andere tabletmakers gebruiken het interne geheugen van hun toestellen om applicaties te installeren en bieden minder opslagruimte aan dan geafficheerd. Maar de helft is wel héél veel. De 64 GB-versie van de Surface houdt nog 45 GB ruimte over voor de gebruiker.

Reactie: Het is normaal dat het besturingssysteem een deel van het geheugen inneemt. Maar 16 GB van de 32 GB ingenomen door het besturingssysteem is wel erg veel. Zou het beter zijn dat Microsoft in zijn reclame het overgebleven geheugen vermeldt? Ja, in mijn ogen wel, mensen dat niets van computers kennen voelen zich in het zak gezet als ze maar 16 GB kunnen gebruiken van de 32 GB. Ik begrijp dit volledig.

Bron: http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20121115_041

Datum: 15 november 2012, 14:23
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2012, 14:20
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Ik kan mij voorstellen dat veel mensen niet weten of beseffen dat het besturingssysteem ook geheugen inneemt, laat staat dat de kopers er zich van bewust zijn dat hierdoor slechts de helft van het geheugen nog beschikbaar is. Moest dit mij overkomen, dan zou ik net zoals Sokolowski zeer verontwaardigd zijn en het gevoel hebben dat ik misleid ben. Microsoft zou eerlijk moeten zijn tegenover de klanten of kopers en zou dus met andere woorden duidelijk moeten vermelden hoeveel geheugen er exact beschikbaar is. Het is 'logisch' dat Microsoft dit niet doet, want het 32 GB trekt natuurlijk veel meer geïnteresseerden dan 16 GB, zodat ze meer kunnen verkopen en dus ook meer winst kunnen maken.
Naar mijn mening moeten bedrijven - en dus ook Microsoft - meer belang hechten aan eerlijkheid en duidelijkheid tegenover de klanten, zodat flaters als deze niet meer voorvallen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.