actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2009, 21:40
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Deense journaliste schuldig aan moord op 12 goudvissen

Een journaliste van de Deense openbare televisiezender DR1 is vandaag schuldig bevonden aan de moord op twaalf goudvissen. Dat heeft de rechtbank van Glostrup bekendgemaakt. Lisbeth Koelster van het consumentenprogramma 'Kontant' had in 2004 aangetoond dat de Zweedse antiroos-shampoo Terva zodanig giftig was dat ze zelfs vissen kon doden.

"Ik had een extreem aangelengde versie van de shampoo in een aquarium gegoten en na vier dagen waren alle vissen dood, op één na", aldus Kloester.

Rechter Thomas Lohse gaf Koelster geen straf omdat volgens hem de redelijke termijn overschreden was. De journaliste werd wel vrijgesproken voor het uitvoeren van experimenten op dieren.

bron: www.hln.be


Zelf heb ik ook altijd goudvissen en het toeval moet lukken helaas is er vorige week nog eentje gestorven. Wat de doodoorzaak is van mijn goudvis is niet geweten maar het had zeker niets met een hoop shampoo of een experiment te maken, ik ben al een nieuwe vriend gaan kopen zodat de andere goudvis niet meer alleen hoeft te zitten in zijn bokaal.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2009, 22:10
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Ik begrijp dat ze hem hier op wijzen maar hem aanklagen voor moord op twaalf goudvissen is wel overdreven. Mijn jongere broer deed toen hij nog een kleuters was zo veel goudvissen dood en hij is toch ook nooit aangeklaagd. Mijn broer haalt zelfs een hoger cijfer dan 12 goudvissen, hij had namelijk de gewoonte om vissen uit de vijver te halen en ze dan heel hard te duwen op de vissen en ze binnen te leggen waardoor ze al snel stierven. Het is inderdaad zo dat mijn broer dit niet met slechte bedoelingen deed maar de journalist had volgens mij ook niet zo’n slechte bedoelingen. Hij wou iets aantonen dat positief is voor het welzijn van de mens, maar hij heeft dit op de verkeerde manier aangepakt. Je kan je dan natuurlijk afvragen of het doel de middelen heiligt en dat antwoord zal voor iedereen anders zijn. Ik vind dat de man zeker mag gewezen worden op zijn daden maar een rechtszaak als deze is overdreven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.