actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2012, 13:51
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
"Rijkste Amerikanen zullen meer moeten betalen"

De Amerikaanse president Barack Obama heeft gezegd dat de rijkste Amerikanen wat meer belastingen zullen moeten betalen om het begrotingstekort in te dijken. Hij deed dat in zijn eerste officiële toespraak in het Witte Huis sinds zijn herverkiezing.

De president is bereid om de Republikeinen tegemoet te komen en uitgaven te schrappen maar hij wil ook - zo klonk het - nieuwe inkomsten om te investeren in een sterke middenklasse en een sterke economie uit te bouwen. Die nieuwe inkomsten zullen dus van de rijkere Amerikanen moeten komen.

Obama beklemtoonde dat de Amerikanen gekozen hebben voor "concrete daden" voor werkgelegenheid en groei en niet voor "politieke spelletjes".

Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...09_obama_rijken

Mening :
Dat de rijkste Amerikanen wat meer belastingen zullen moeten betalen, is misschien niet helemaal eerlijk tegenover hen, maar ik vind het persoonlijk geen slechte beslissing van Obama. Het is echter zo, dat in onze maatschappij er een groot verschil is tussen de rijken en de armeren.
Hieraan wil de president iets doen, dit doet hij door een sterke economie uit te bouwen. Dit kan enkel als de rijkere Amerikanen wat meer belastingen betalen, dit kan niet van de armeren komen.
Ik vind het een stap in de goede richting om de economische crisis tegen te gaan, Obama wil er iets tegen doen. Hij zorgt voor werkgelegenheden en groei, hij heeft gekozen voor concrete daden en niet voor politieke spelletjes.
Ik had niets anders verwacht van Obama, ik ben dan ook zeer blij dat hij herverkozen is. Hij heeft de afgelopen vier jaar zeer veel bereikt, dit zijn de Amerikanen niet vergeten. Obama begint met een goede start en ik ben er zeker van dat hij de taak van het presidentschap de volgende vier jaren zeer goed zal doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.