actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2013, 13:21
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Rellen in Houthalen: agent loopt schedelfractuur op

Tijdens hevige opstootjes in de wijk Meulenberg in Houthalen-Helchteren zijn deze avond gewonden gevallen onder de politieagenten en werden politiecombi's met stenen bekogeld. Een agent liep zelfs een schedelfractuur op na een crash met zijn auto. Aanleiding voor de rellen was een arrestatie eerder op de dag in de Houthalense wijk Meulenberg.

De politie wilde in Meulenberg een 19-jarige man arresteren, tegen wie een gerechtelijk aanhoudingsbevel was uitgevaardigd. De agenten drongen een woning binnen, maar stootten op hevig verzet van de betrokkene, familieleden en kennissen. De familie ging door het lint. De verdachte kon uiteindelijk zelfs op de vlucht slaan.

Rellen
De politie trok zich daarop terug, maar deze avond werd een politioneel interventieplan afgekondigd met tachtig agenten uit verschillende omliggende politiezones. Ook burgemeester Alain Yzermans woonde de actie bij, die met ernstige rellen gepaard ging.

"Er was een korte, snelle actie gepland, waarbij de beoogde doelen opgepakt zijn. Het gaat om vier personen uit de omgeving van de verdachte, die zich serieus verzet hadden. Later op de avond kon ook de betrokkene zelf gearresteerd worden. Er zijn politiecombi's bekogeld", aldus de burgemeester.

Verder reed er ook een voertuig in op een politieversperring. Agenten, die aan de versperring stonden, moesten opzij springen om zich in veiligheid te brengen.

Zwaargewonde
"Het was een geslaagde actie, alleen viel er een zwaargewonde. Bij het terugtrekken van de politiediensten raakte de politieman met zijn voertuig betrokken bij een aanrijding, nadat hij in zijn voertuig belaagd was geweest. De man kwam met zijn hoofd tegen het stuur terecht. De brandweer kwam ter plaatse om het voertuig te takelen en een ziekenwagen bracht de agent weg. Naast de zwaargewonde liep nog een agent lichte verwondingen op", aldus burgemeester Yzermans.

De zwaargewonde politieagent uit Lummen, van de politiezone West-Limburg, liep een schedelfractuur op. Hij onderging een operatie in de campus Sint-Jan van het Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk. De man is buiten levensgevaar. Verschillende agenten liepen lichte kwetsuren op, zoals blauwe plekken en schrammen.

Feliciteren
"Helaas is er een zwaargewonde agent te betreuren. Toch wil ik de politiediensten feliciteren met de grootscheepse interventie, waarbij uiteindelijk vijf verdachten gearresteerd zijn", besluit burgemeester Alain Yzermans (sp.a).

De komende uren zal nog moeten blijken hoeveel agenten letsels opgelopen hebben bij de rellen. Deze avond keerde de rust uiteindelijk terug in de wijk Meulenberg, waar in het verleden al vaker moeilijkheden zijn ontstaan.

Uit: De Morgen, 13/10
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...actuur-op.dhtml

Eigen mening:
Jammer dat het toch weer zo ver moest komen. Knap dat ze deze jongeman en de relschoppers opgepakt zijn. Maar toch vreemd dat er zo een grote rel heeft plaatsgevonden voor maar een iemand. Aan zulke rellen zien we dat de politie hun mannetje zeker kan staan, maar soms denk ik dat ze hier en daar nog wat missen. Ik heb al redelijk wat beelden gezien over deze rellen op Youtube (wat kan je hier tegenwoordig niet op terugvinden.) waarop we kunnen zien dat de politie, de relschoppers eerst hun gang laten gaan. Ze schelden de agenten uit in hun eigen taal en nog wat andere Vlaamse woorden die ik hier niet ga noteren. Dit is nog niet echt een reden om iemand op te pakken, maar kort daarna komt er een jongeman "vroom" doen tegen een agent, waardoor de politiehond hem bijt. Volgens mij was het verstandig geweest als de agenten op dat moment tot actie over gingen. (Misschien heb ik wat te veel films gekeken )
Maar ik ben heel blij dat deze, toch al serieuzere rellen over zijn. Ook ben ik blij dat de agent buiten levensgevaar is, want dat zou vreselijk zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.