actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2013, 10:07
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Radicale moslims schrikken Antwerpen op met bommelding

Radicale moslims schrikken Antwerpen op met bommelding

De valse bommelding aan het adres van de Universiteit Antwerpen maandag is het werk van moslimextremisten. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg dinsdag op gezag van bronnen bij het gerecht. Radicale moslims blijken in hun dreigementen aan ons land vooral Antwerpen te viseren.
De bommelding werd via mail toegezonden aan verschillende mensen van de universiteit. De taal die daarin gebruikt werd, laat er volgens gerechtelijke bronnen geen twijfel over bestaan dat de mail het werk is van moslimextremisten.

De gebruikte retoriek en woordenschat waren bovendien identiek aan de boodschappen in een dreigfilmpje op internet dat een Antwerpse Syriëstrijder vorige week verspreidde, met de vermelding dat het afkomstig was van de terroristische organisatie madjlis shura muhajirien. Bij die organisatie zijn alle Belgische Syriëstrijders aangesloten.

Volgens bronnen bij het gerecht voeren extremistische moslims een ware hetze tegen de stad Antwerpen. ‘Het is burgemeester Bart De Wever die ondubbelzinnig duidelijke uitspraken doet over de Syriëstrijders. En het zijn de speurders van de terrorismecel in Antwerpen die de leden van Sharia4Belgium stevig aanpakken. Daarom wordt Antwerpen geviseerd.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131029_00814569

Mening
Het kat en muis spel tussen Bart De Wever en de allochtonen in Antwerpen blijft maar duren. Maar dit gaat wel een beetje te ver. De universiteit die geen les kon geven en de politie die de gebouwen moest doorzoeken naar een bom, dit gaat er gewoon over. Zulke daden mogen gewoon niet ongestraft blijven. Maar waarom richten die radicale moslims zich altijd op Antwerpen? Is het echt om die ondubbelzinnige uitspraken die Bart De Wever doet over Syriëstrijders? Dan wordt het tijd dat er hier eens een grondig debat over georganiseerd wordt en er duidelijk komt over heel die materie. Nu is het een valse bommelding maar wat zal het de volgende keer zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2013, 10:11
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Mening: Dus, even recapituleren: Bart De Wever heeft duidelijke uitspraken over Syriëstrijders, en de terrorismecel in A’pen pakt extremistische groeperingen (zoals Shaira) hard aan? En daarom wordt Antwerpen geviseerd, m.a.w. bommeldingen op universiteiten? Misschien moet ik me gelukkig prijzen dat ik niet op het niveau van denken geraak waar deze jongens zitten. Dit zijn domme mensen die elke vorm van intellect als gevaarlijk beschouwen en uit verveling dan maar mensen ambeteren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2013, 11:05
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik vind het wel goed dat de universiteiten zulke zaken serieus nemen. Voor hetzelfde geld gebeurde er echt iets, en dan was deze ingreep noodzakelijk geweest.
Wat ik niet snap is waarom ze de universiteiten als doelwit maken. Doen ze dit dan echt gewoon om iets duidelijk te maken aan De Wever? Ik denk niet dat we mogen gaan veralgemenen en zeggen dat dit alleen de schuld is van deze partij. Maar we mogen dit natuurlijk niet zomaar laten voorbijgaan. Het is net zoals Stijn zei, nu is het nog een valse melding, maar wat gaan ze in de toekomst doen?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th October 2013, 17:09
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Wat is het pijnlijk en angstaanjagend om zulk een dingen te lezen. Het is duidelijk dat deze sharia zeer agressief is. Het lijkt me dus niet aan Bart De Wever om zijn uitspraken op te schorten maar eerder om nog nog strenger tegen het extremisme in te gaan. Door zulk een actie te voeren hebben de extremistische moslims bewezen dat ze dus niet vreedzaam te werk gaan en ik denk dat ze zo het omgekeerde effect hebben uitgelokt dan wat ze wilden bereiken. Het Antwerps bestuur moet zich volgens mij dus niet onderdanig gedragen tegenover hen, want waar stopt het dan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.