actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2011, 16:33
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Sharia4Belgium schrijft brief aan kinderen Morel

Fouad Belkacem, de woordvoerder van Sharia4Belgium, noemt in een interview met het weekblad Humo de democratie verderfelijk.

Belkacem moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden voor aanzetten tot discriminatie, haat of geweld tegen een persoon, groep of gemeenschap. De woordvoerder van Sharia4Belgium deed de voorbije maanden opmerkelijke uitspraken over homoseksualiteit, de suprematie van moslims en de ziekte en overlijden van Marie-Rose Morel.

In een interview met Humo lijkt de man alvast niet tot inkeer gekomen. "Al wie de islam aanvalt, wie de wetten van Allah aanvalt, mag zich aan consequenties verwachten. En als Bart De Wever, Filip Dewinter en Geert Wilders geen berouw tonen, geldt dat ook voor hen, zoals ik in de video zeg," aldus Belkacem.

Volgens Belkacem heeft Sharia4Belgium niet gefeest na het overlijden van Marie-Rose Morel, maar deden de Amerikanen dat wel na het overlijden van Bin Laden. De woordvoerder van de omstreden organisatie wil Bin Laden niet in het openbaar afvallen. "Wie ben ik om de aanslagen van 9/11 te veroordelen?," aldus Belkacem.

Belkacem gaat ook uitgebreid in op de intentie van Sharia4Belgium om de sharia in te voeren in België. "Wij willen iedereen laten zien hoe verderfelijk democratie is. Dat hele concept is gebaseerd op wetten die door mensen gemaakt zijn. Terwijl voor ons Allah de wetten maakt. Democratie heeft geen moraal, geen karakter. Een democratie kan morgen beslissen dat seks met dieren toegestaan is. Of dat Marc Dutroux minister wordt."

Brief aan kinderen Morel

Ook P-Magazine heeft weer een interview met de leider van de organisatie. Daaruit blijkt onder meer dat de organisatie een brief gaat schrijven naar de kinderen van Marie-Rose Morel.

"Als de tijd rijp is, zullen wij hen onze steun betuigen en hen goede raad geven op islamitische wijze. Hun moeder is de geschiedenis ingegaan als de vijand van de islam en van Allah, en zo is zij ten onder gegaan. Maar haar kinderen hoeven die keuze niet te maken. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld moslim te worden en de islam te promoten. Maar worden ze geen moslim, geen probleem, " klinkt het in het weekblad.

Belkacem krijgt naar eigen zeggen dagelijks dreigbrieven en -mails. Angst heeft hij echter niet. "Het draait om de boodschap, niet om de man. Als ik in de gevangenis beland, denken ze dan echt dat het gedaan is met Sharia4Belgium? Er staan nog genoeg mensen klaar hoor. "

De leider van Sharia4Belgium stelt in P-magazine ook dat de Amerikanen een blunder begaan door te denken dat het gedaan is met Al-Qaeda na de dood van Osama bin Laden. "Hij had zogezegd geen aanhangers meer, maar wat deden al die mensen
dan op straat met zijn foto in de hand?"

Volgens Belkacem heeft hij gebeden voor Bin Laden zoals hij voor elke overleden moslim bidt. Bovendien vindt Belkacem dat Bin Laden heel wat heeft betekend voor de moslimwereld. "Natuurlijk aanvaard ik niet dat een moslimbroeder wordt geëxecuteerd op barbaarse wijze, voor de ogen van zijn kinderen en dat zijn lichaam in zee wordt gedumpt.”

Belkacem steekt zijn bewondering voor Bin Laden hoe dan ook niet onder stoelen of banken. "Hij had net zoals zijn broer een luxeleventje kunnen leiden. Maar hij koos ervoor om naar Afghanistan te trekken en de Russen te bestrijden. Hij was het symbool van de jihad, van de confrontatie met de grootmacht van deze eeuw. De leiders van de Arabische wereld zijn schoothondjes terwijl ze miljoenen soldaten ter beschikking hebben. Osama had geen miljoenen soldaten, maar hij heeft het wel aangedurfd Amerika uit te dagen," klinkt het.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110523_058

eigen mening: Deze man gaat er gewoon gladjes over. Hij laat de grens kilometers achter hem! Wij moeten het eens riskeren om iets slecht te zeggen over moslims in ons "christelijk" land en dan hangt het er bij hem tegen. Tegelijk zou hij maar alles mogen zeggen over ons. De kinderen van Morel kunnen steun bieden door moslim te worden, dan denk ik: "bol toch af!" Wat is dit voor zever.
Dat zijn dus net de moslims waar wij iets slecht over zeggen. De meeste moslims verdienen respect voor het naleven van hun geloof omdat ze er ook anderen niet bij storen. Voor de rest doen ze niet veel anders en integreren ze zichzelf hier goed. Belkacem wil hier alles komen hervormen zoals een streng moslimland wat tegenwoordig ook niet zo goed uitpakt (kijk naar de revoluties in de Arabische wereld). Als er nu eens één iemand is die ze het land mogen uitzetten dan is het wel Belkacem, gewoon wegpesten die handel...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2011, 17:03
jana dua jana dua is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herselt
Posts: 56
Euhm, Morel met Bin Laden vergelijken? Volgens mij heeft Morel geen duizenden doden op haar geweten. Van de hierboven benoemde man kunnen we niet hetzelfde zeggen. Morel had haar eigen ideeën, dat is waar. Maar Belkacem heeft die duidelijk ook. Geef de man even een spiegel in de hand zodat hij zichzelf eens goed kan bekijken, figuurlijk uiteraard.
Misschien moet Belkacem de Koran nog eens lezen, ik stel voor het hoofdstukje over de jihad, geef de man misschien ook een (andere) bril. Er zouden heel wat dingen duidelijker worden, denk ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd May 2011, 17:57
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Ik ben het volledig met Vincent eens dat dit het soort mensen is door wie moslims een slechte naam krijgen. Democratie mag dan het minst slechte model zijn, en dus niet perfect, zulke radicale ideeën zijn al helemaal nergens goed voor. Morel mag dan misschien ook geen heilige geweest zijn, ze is dood dus laat haar dan ook rusten en laat vooral haar kinderen gerust. Ik betwijfel sterk of ze zitten wachten op een brief van Belkacem.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd May 2011, 18:39
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
En dan schrikken mensen ervan als Westerlingen zich afzetten tegen de islamgemeenschap en dit als extremisme zien. Ik ben van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om hun mening te uiten en dat elke cultuur evenwaardig is. Maar deze man denkt dat de islam de manier van leven is voor iedereen. Hij beseft volgens mij niet wat hij allemaal met zijn uitspraken veroorzaakt. Naar mijn mening zijn ze ronduit provocerend.

Hij heeft natuurlijk wel een belangrijk punt. Door hem aan te pakken, of op grotere schaal Bin Laden, zijn de problemen niet opgelost. Er moet gewerkt worden aan verdraagzaamheid maar als je als ‘vreemdeling’ je eigen wetten komt opstellen en wilt dat ze aanvaard worden zonder slag of stoot dan leef je toch wel in een heel optimistische wereld. Ik bedoel die man maakt gewoon geen onderscheid in eeuwen van cultuur die ons zijn voorgegaan. Zijn vergelijking tussen Morel en Bin Laden is volgens mij wel erg grof en veel te hard uitvergroot. Ik denk dat deze man meer moet nadenken over zijn ideeën en uitspraken want ik weet niet of dit de persoon is die zo arrogant is of het steevaste geloof ‘de islam’ dat hem hiertoe aanzet?

Alleszins wil ik besluiten met de vraag: wat doe je met zo iemand?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th May 2011, 23:00
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Citaat:
Orgineel gepost door Stef.Van.Bauwel
En dan schrikken mensen ervan als Westerlingen zich afzetten tegen de islamgemeenschap en dit als extremisme zien. Ik ben van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om hun mening te uiten en dat elke cultuur evenwaardig is. Maar deze man denkt dat de islam de manier van leven is voor iedereen. Hij beseft volgens mij niet wat hij allemaal met zijn uitspraken veroorzaakt. Naar mijn mening zijn ze ronduit provocerend.

Hij heeft natuurlijk wel een belangrijk punt. Door hem aan te pakken, of op grotere schaal Bin Laden, zijn de problemen niet opgelost. Er moet gewerkt worden aan verdraagzaamheid maar als je als ‘vreemdeling’ je eigen wetten komt opstellen en wilt dat ze aanvaard worden zonder slag of stoot dan leef je toch wel in een heel optimistische wereld. Ik bedoel die man maakt gewoon geen onderscheid in eeuwen van cultuur die ons zijn voorgegaan. Zijn vergelijking tussen Morel en Bin Laden is volgens mij wel erg grof en veel te hard uitvergroot. Ik denk dat deze man meer moet nadenken over zijn ideeën en uitspraken want ik weet niet of dit de persoon is die zo arrogant is of het steevaste geloof ‘de islam’ dat hem hiertoe aanzet?

Alleszins wil ik besluiten met de vraag: wat doe je met zo iemand?


De islam is zeker meer vredelievend dan die man zegt. Zoals ik al zei, de meeste moslims leven vreedzaam onder de rest van de bevolking in een multiculturele wereld. De islam wordt iets strenger beleeft dan ons christendom maar dat wil niet zeggen dat de islam een wrede godsdienst is. In tegenstelling zelfs, ze heeft veel weg van onze godsdienst en erkent zelfs al onze profeten als ook hun profeten. Alleen is Jezus voor ons DE profeet en bij hen is dat Mohammed.
Zo'n man moet uitgesloten worden dat is heel simpel. Uit het land zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.