actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 17:35
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
groots experiment Antwerpse zoo mislukt

Groots experiment Antwerpse zoo misluk

ANTWERPEN - De Zoo van Antwerpen moet noodgedwongen het experiment uitstellen waarmee ze wereldfaam zou verwerven. Normaal wilde de Zoo rond deze tijd drie leeuwen in één perk samen zetten met vosmangoesten en stokstaartjes, maar een ontwerpfout in dat perk steekt daar nu een stokje voor.
Onder de grond was een buizennetwerk voorzien van 250 meter lang waarin de 'kleintjes' bij gevaar konden vluchten, maar dat blijkt bij regenweer vol water te lopen. En omdat het noch een optie is om de stokstaartjes te laten verscheuren, noch ze te laten verzuipen, moet de Zoo alles uitstellen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag.

'Er is een belangrijk drainageprobleem', zegt de Zoo. 'We zoeken nog uit hoe we dat kunnen aanpakken. Maar de kans is groot dat we opnieuw zullen moeten graven in het nieuwe perk.'

Voor de Zoo zijn de onverwachte problemen een serieuze teleurstelling. Antwerpen zou de eerste dierentuin wereldwijd zijn die zou slagen in een dergelijk experiment.

mening: Ik vind het wel een goed idee om een iets natuurlijker habitat te creeëren voor de dieren. Ik vind het wel stom dat ze dit probleem zo laat merken. Ik vraag me dan af, of ze dit niet op voorhand kunnen weten. Nu hebben ze weer wat geld verspild. Ik vraag me ook wel af, wat dit gaat geven voor de dieren. zouden we de stokstaartjes dan nog vaak zien? Dit kan ik me precies niet voorstellen. Ik weet natuurlijk niet wat ze juist van plan zijn. Het zou wel leuk zijn als ze zorgen dat we de stokstaartjes ook ondergronds kunnen zien, om zo te kijken hoe anders de stokstaartjes zich gedragen ondergonds dan bovengronds.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2011, 21:01
lennert.jensen lennert.jensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmalle
Posts: 24
Het is inderdaad leuk eens een artikel te lezen waarin geen uitzichtloze discussies of problemen in voorkomen.
Persoonlijk vind ik het een leuk idee om zo de natuurlijke habitat meer na te bootsen. Wel stel ik me enkele vragen bij het idee om tamme stokstaartjes ineens in een perk met leeuwen te zetten. Dit kan niet goed zijn voor het stokstaartbestand in de zoo.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.