actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2013, 08:40
m*xim.sels m*xim.sels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 26
Filip Anthuenis (Open Vld) eist vertrekpremie op van 348.000 euro

Hoewel hij vrijwillig ontslag nam uit het Vlaams Parle*ment, vraagt Filip Anthuenis (Open Vld) alsnog een uittredingsvergoeding. Die bedraagt 348.000 euro. De liberaal verdedigt zijn keuze door te verwijzen naar zijn persoonlijke situatie. "Ik nam geen ontslag omdat ik een andere job wilde uitoefenen", luidt zijn uitleg in de krant De Standaard.

"Ik word geen CEO of rector van een universiteit, in tegenstelling tot de andere bekende gevallen. Ik stopte om mezelf vol*ledig op het burgemeesterschap te storten. Een belangrijke nuance." Anthuenis begrijpt dat de zaak "bijzonder gevoelig" ligt.

"Maar in mijn situatie zouden de meeste Vlamingen wellicht hetzelfde doen. Tenslotte heb ik ook een ge*zin, en met twee kinderen thuis is de rekening snel gemaakt." Volgende maandag staat de kwestie geagendeerd op het bureau van het Vlaams Parlement, maar An*thuenis verwacht weinig weerstand. "De Vlaamse administratie geeft me immers gelijk. Ik heb recht op die uittredingsvergoeding."

Als burgemeester van Lokeren, een gemeente met meer dan 40.000 inwoners, verdient Anthuenis jaarlijks iets meer dan 80.000 euro. Dat blijkt bijna even* veel als zijn parlementaire vergoeding.

Bron:
De morgen, geraadpleegd op 29/10/2013

Mening: Antuenis heeft misschien wel recht op een uittredingsvergoeding, maar persoonlijk vindt ik het egoïstisch om deze op te vragen na een vrijwillig ontslag. We spreken hier dan ook over een hoog bedrag.

Vanavond komt er op telefacts een reportage van hoe doorsnee gezinnen moeten kampen met de hoge rekeningen die dagdagelijks de brievenbus overdonderen. Misschien is het een goed idee dat meneer Antuenis eens een blik werpt op deze reportage. Ik hoop dat deze liberaal dan misschien tot inkeer zal komen als hij ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe kan gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.