actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2015, 20:41
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Vrouwen die nog nooit seks hebben gehad toch zwanger

Vrouwen die nog nooit seks hebben gehad toch zwanger

Steeds meer vrouwen die nog nooit seks hebben gehad, worden zwanger via IVF, zo blijkt uit onderzoek van de Britse krant Daily Mail.
Het gaat daarbij zowel om jongere als om oudere vrouwen die aseksueel of nog maagd zijn, maar die wel een grote kinderwens hebben. Volgens de Britse krant ‘Mail on Sunday’ zijn er minstens 25 Britse (heteroseksuele, single) vrouwen die nog maagd waren en die de voorbije vijf jaar met de hulp van een fertiliteitskliniek een kind hebben gekregen.


Volgens de dokters die de vrouwen behandelden om via kunstmatige bevruchting zwanger te geraken, gaat het daarbij onder andere om vrouwen die zeggen dat ze hun kinderwens niet langer willen uitstellen tijdens het ‘wachten op de ware’, om vrouwen die omwille van religieuze redenen geen seks willen hebben of om vrouwen die angstig zijn om seks te hebben.

Geen terugbetaling

De vrouwen die op die manier zwanger raken, krijgen het geld voor de behandeling, een kleine 6.000 euro, niet terugbetaald. In Groot-Brittanië geldt namelijk de regel dat je minstens 2 jaar via de natuurlijke weg moet proberen om zwanger te geraken vooraleer de behandeling wordt terugbetaald.

Eerder onderzoek in de Verenigde Staten had al uitgewezen dat één op tweehonderd vrouwen aangaf zwanger te zijn geraakt zonder seksuele betrekkingen te hebben gehad.

Kritiek

Er komt heel wat kritiek op die praktijk. Zo vinden onder andere religieuze groepen dat kinderen enkel in een traditioneel gezin mogen worden grootgebracht. Maar ook psychologen hebben hun twijfels. Zij stellen zich de vraag of iemand die niet matuur genoeg is om een intieme relatie aan te gaan met iemand anders, wel genoeg maturiteit heeft om zelf een kind op te voeden en groot te brengen.

Volgens medewerkers van fertiliteitsklinieken in Groot-Brittanië kan dat laatste alvast weerlegd worden: ‘De vrouwen die bij ons langskomen zijn vaak emotioneel en financiëel veel stabieler dan moeders die alleenstaand zijn omdat hun partner hen verliet’, zo gaf Laura Witjens, hoofd van het National Gamete Donation Trust aan de Britse krant The Independent aan.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...ampaign=seeding (geraadpleegd op 30/09/2015)

Mening:
Ik ben verbijstert van de reacties op dit artikel. De reactie van religieuze groepen had ik enigszins verwacht, maar de responsie van psychologen niet. Zij stellen zich de vraag of iemand die niet rijp genoeg is om een intieme relatie aan te gaan met iemand anders, wel genoeg maturiteit heeft om zelf een kind op te voeden en groot te brengen.

We leven vandaag in een maatschappij waar alle soorten gezinnen voorkomen: éénoudergezin, nieuw samengesteld, homo-ouderschap … Een bepaalde soort van gezin geeft nooit 100% garantie op succes. Dat zal dus ook niet zijn in een gezin waar de moeder nog maagd is. Een vrouw kan door verschillende redenen nog maagd zijn: aseksueel of nog niet de ware tegengekomen. Het gaat dus niet over de maturiteit van de vrouw. Aseksuele vrouwen zijn vrouwen die liefde kunnen geven maar nog maagd zijn omwille van gebrek aan seksuele aantrekking. De verlangens en lusten die normaal worden opgewekt als mensen worden blootgesteld aan seksuele prikkels worden door aseksuele niet herkent. De link die de psychologen leggen tussen maagd en een kind kunnen groot brengen vind ik niet correct.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2015, 09:48
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Ik denk dat E*len hier een sterk punt heeft. Niemand in onze samenleving kan met 100% zekerheid zeggen dat hij/zij een goede ouder zal zijn. Hiervoor zijn aseksuele vrouwen zeker niet meer of minder. Net zoals het artikel beschrijft, ben ik er zeker van dat deze vrouwen vaak emotioneel en financieel sterker zijn dan bv. moeders die alleenstaand zijn door een partner die hen verliet. Zelf ken ik een vrouw die zich in deze situatie bevindt. Zij woont in Nederland en heeft een prachtige dochter, van ondertussen vier jaar. De vrouw was maagd en is zwanger geraakt m.b.v. IVF. Uit ervaring kan ik zeggen dat de moeder meer dan liefde genoeg heeft voor haar dochter. Zij en haar dochter hebben een sterke band en deze is zeker niet minder dan in een traditioneel gezin. Ik zie dus geen problemen bij aseksuele vrouwen die toch een grote kinderwens hebben en zwanger willen geraken op deze manier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.