actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2013, 18:54
laura.p*eters laura.p*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oud-turnhout
Posts: 20
Reizigers hebben nu ook recht op terugbetaling bij vertraging

Reizigers hebben nu ook recht op terugbetaling bij vertraging


Reizigersorganisatie TreinTramBus reageert opgetogen op het arrest van het Europees Hof van Justitie dat bepaalt dat treinreizigers ook recht hebben op een vergoeding als vertragingen door overmacht worden veroorzaakt. "De NMBS zal de vervoersvoorwaarden moeten aanpassen", zegt Kees Smilde van TreinTramBus.

TreinTramBus is opgezet met het arrest. "Het EU-Hof zegt dat reizigers recht hebben op een gedeeltelijke terugbetaling van hun treinticket bij ernstige vertraging, ook als die te wijten is aan overmacht", zegt Smilde.

"Dit gaat een einde maken aan heel wat discussies", vervolgt TreinTramBus. "NMBS Mobility (dat het binnenlandse treinverkeer regelt) en NMBS Europe (dat het internationale reizigersverkeer regelt) moeten aanpassingen doen in hun vervoersvoorwaarden."


mijn mening: mensen moeten terug betaald worden als ze lange vertragingen hebben gehad. Ze zeggen dat het een einde gaat maken aan heel wat discussies maar hier gaan mensen misbruik van maken. Dus ze moeten wel een grens leggen, wie er wordt terug betaald en wie niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th September 2013, 11:20
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik begrijp dat mensen graag een deel van hun geld terug willen als er ernstige vertragingen zijn. Toch vind ik persoonlijk dat het niet noodzakelijk is dat hun ticket deels wordt terugbetaald als er overmacht in het spel is. De NMBS kan hier zelf niets aan doen. Ik vind eerder dat de NMBS de reizigers moet vergoeden als er vertragingen zijn omdat het personeel voor de zoveelste keer staakt. Ik vraag me ook nog af hoe ze het gaan terugbetalen. Als je een dagticket hebt lijkt me dit redelijk duidelijk. Ze krijgen een deel van hun ticket terug, maar wat ga je doen met de abonnees. Geef je hun hetzelfde bedrag als andere reizigers? Ze hebben al wel korting gehad met hun abonnement. Toch hebben ook zij zeker recht op een vergoeding, maar ik denk dat het moeilijk is dit allemaal te regelen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th September 2013, 11:51
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Net zoals Ingeborg ben ik eerder van mening dat het niet nodig is om tickets terug te betalen, wanneer er sprake is van overmacht. Tenslotte betekent overmacht letterlijk: 'Een tekortkoming die de schuldenaar niet kan worden toegekend'. Wel vind ik dat vertragingen die worden veroorzaakt door stakingen van het personeel, wel vergoed moeten worden. Dit omdat de NMBS vaak weet wanneer deze stakingen plaatsvinden.
Ik vrees wel dat het niet een makkelijke opdracht wordt om een efficiënte terugbetalingssysteem te creëren. Zeker voor de treinreizigers die een dagticket kopen en dus niet vaste klant zijn. Ik ben alvast benieuwd!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th October 2013, 08:38
laura.p*eters laura.p*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oud-turnhout
Posts: 20
Reizigers hebben nu ook recht op terugbetaling bij vertraging

Bron vergeten: De redactie
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.