actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 09:59
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
BOB-campagne wil recepties aanpakken

In het kader van de BOB-campagne wil de overheid 250.000 alcoholtests afnemen, 50.000 meer dan vorig jaar. Dit heeft de redactie van uw krant uit politiebronnen vernomen.


Officieel wil de overheid nog niets zeggen over het aantal controles, maar volgens politiebronnen ligt het nieuwe streefdoel op 250.000 tests.

Opvallend is dat het zwaartepunt van de BOB-campagne verschuift naar januari. De actie start twee weken later dan normaal, op vrijdag 14 december. Maar ze loopt door tot 24 januari, 8 dagen langer dan vorig jaar.

De affiches van de nieuwe BOB-campagne hangen vandaag voor het eerst langs de autowegen. Het thema is ‘Drie extra kussen voor BOB’.

Bij de vorige BOB-campagne blies 3,3% van de chauffeurs positie

Bron: http://www.gva.be
Mening: Ik vind het geen slecht idee om de BOB-campagne te verschuiven van 14 december naar 24 januari. Dan zit je midden in de feestdagen en ik denk toch wel dat er dan een heel pak meer dronken bestuurders zijn. Dronken auto rijden kan niet enkel gevolgen hebben voor jezelf maar ook voor anderen. Meer controles uit voeren vindt ik een goed idee maar zullen 50 000 controles meer een groot verschil uitmaken? Daar ben ik het niet mee eens, als je dan meer controles wil doen doe er dan 100 000 of zo meer.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2012, 10:17
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
De eindejaarsperiode is traditioneel een periode waar er heel wat ongevallen gebeuren door overmatig drankgebruik en dan achter het stuur. Ik vind het een positieve zaak dat er alcoholcontroles gebeuren tijdens deze periode. Vele mensen zien het als pesterijen, maar ik denk dat het veel belangrijker is om levens te sparen dan eens een jaartje (of een feestje) BOB te zijn. Ik geef toe dat het een andere sfeer is om BOB te zijn op een feestje, maar dat ik daardoor minder plezier maak? Nee. Dat kan ik niet zeggen. Voor mij is het belangrijker om mezelf en mijn passagiers veilig thuis te brengen dan mijn of het leven van anderen op spel te zetten.
toch blijft het niet enkel bij controleren, het aspect sensibiliseren verdient ook nog grote aandacht.
__________________
"Zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed."
Wouter Beke
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th November 2012, 13:22
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Ik vind dit een zeer goed initiatief. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen er dronken de baan op gaan tijdens de feestdagen. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om BOB te zijn. Als je perse met de auto wil gaan, dan moet je er bewust voor kiezen om niet te drinken. Zo bescherm je jezelf en de vaak "stomdronken sukkelaars" die enkele uren geleden nog herkenbaar waren als je vrienden of familieleden. Je wil toch ook niet dat hen iets overkomt? Als je dan toch wil drinken, moet je de bus maar nemen. Zo'n testje afnemen duurt ook helemaal niet lang, dus veel hinder zullen de nuchtere bestuurders er niet van ondervinden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th November 2012, 13:57
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Ik deel toch wel de meningen van hieronder.
Het is belangrijk dat we ons echt wel bewust worden van de gevolgen van dronken rijden. Het lijkt me inderdaad zo dat je beter niet kan drinken en BOB kan zijn dan dat je jezelf en vooral anderen in gevaar brengt door je dronken op de openbare weg te begeven.
De verschuiving van datum van de BOB-campagne en de verlenging hiervan lijkt me ook een betere timing van deze campagne met het oog op de feestdagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.