actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2013, 16:41
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Abortusdokter schuldig aan moord op 3 baby's

Een Amerikaanse abortusarts is schuldig bevonden aan de moord op 3 baby's. Hij zou de baby's eerst onvoldragen, maar levend ter wereld hebben gebracht en daarna pas gedood hebben door met een schaar hun rug te breken. Hij riskeert de doodstraf.
De dokter leidde een kliniek in de Amerikaanse stad Philadelphia. Volgens de aanklacht voerde hij abortussen uit na de wettelijke limiet van 24 weken. Daarbij zou hij 4 baby's onvoldragen ter wereld hebben gebracht en nadien gedood hebben. Ook bezweek een patiënte na een verkeerde verdoving.

De arts is schuldig bevonden aan moord op 3 van de 4 baby's en aan onvrijwillige doding in het geval van de patiënte. Hij zou een medicijn, dat gebruikt wordt om miskramen te veroorzaken, niet correct hebben toegediend. Daardoor werd in 3 gevallen de baby na de bevalling gedood.

De zaak heeft in de VS veel stof doen opwaaien. Pro-life-activisten zien het als het bewijs van de onmenselijkheid van het Amerikaanse abortusbeleid. Pro-abortus-activisten grijpen de zaak aan om aan te tonen dat te strenge abortuswetgeving radeloze vrouwen drijft in de handen van louche abortusklinieken.

De abortusdokter riskeert de doodstraf of levenslange gevangenisstraf. De strafmaat wordt later bekendgemaakt.

Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...3_abortusdokter

Mening :
Desondanks ik niet tegen of voor abortus ben, vind ik dit artikel toch verontrustend. Deze gebeurtenis heeft heel wat commotie in Amerika teweeg gebracht, ook bij de pro-abortus-activisten. Zij willen namelijk de zaak aangrijpen om aan te tonen dat te strenge abortuswetgeving radeloze vrouwen in de handen van louche abortusklinieken drijft.

Ik vind dit persoonlijk onrustwekkend, een strenge abortuswetgeving is namelijk noodzakelijk in onze maatschappij. Als jonge moeder is het inderdaad niet gemakkelijk om de knoop door te hakken, maar er zijn voldoende instanties die hen te hulp schieten en met hen psychologische conversaties aangaan.

Bovendien is het of de pro-abortus-activisten de dokter steunen in zijn daden, vind ik persoonlijk. Het gaat hier nog steeds om het feit dat de dokter de kinderen eerst ter wereld heeft gebracht en vervolgens heeft vermoord door het breken van hun rugjes met behulp van een schaar. Ik vind dit niet ethisch verantwoord, dan stel ik me de vraag waar het ethisch aspect van deze dokter is gebleven.

Hiernaast worden de moeders niet vermeld in het artikel, terwijl zij aanwezig waren bij de feiten en de dokter niet tegenhielden. Zijn ze dan niet medeplichtig?! Ik begrijp echter dat je radeloos kan zijn, als je er alleen voor staat op een jonge leeftijd. Maar is dit dan een goede reden om je kind om te laten brengen door een arts?!

Hopelijk worden zowel de dokter als de moeders van deze kinderen rechtvaardig gestraft. Zij zijn immers medeplichtig aan moord op hun eigen kind, vind ik persoonlijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2013, 18:50
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Bij dit artikel zou men toch wel eens terug kunnen nadenken over abortus. Ik vind het persoonlijk bijna even erg om een kind te vermoorden in de moederschoot als wanneer het kind al ter wereld is gebracht. Is er dan zo'n groot verschil? In beide gevallen heeft het kind geen besef, maar hij wordt wel belet zich te ontwikkelen tot een mens die zelf kan leven.
Al is het handmatig vermoorden van een pasgeboren baby gewoon ethisch extreem onverantwoord en misdadig. Als men toe zoiets in staat is mag men niet meer zomaar in de maatschappij vertoeven vind ik.
Ik denk dat zowel de arts als de moeders een zware straf verdienen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.