actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 13:58
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Helft Belgische topchefs maakt verlies

Ruim de helft van de Belgische gastronomische top twintig heeft een zwakke tot slechte financiële gezondheid. Dat blijkt uit een doorlichting van De Tijd. Van de twintig topzaken die de krant onderzocht, maakte de helft in de voorbije drie jaar verlies. Zes daarvan zitten zelfs in de financiële gevarenzone. Daar zijn tweesterrenzaken zoals Pastorale, La Durée en L'Air du Temps bij.
Minstens zes andere vennootschappen vertoonden een zwakke financiële buffer of een negatief werkkapitaal. Slechts vier zaken verkeerden in topconditie: De Karmeliet, Slagmolen, Bartholomeus en Le Châlet de la Foret.

Veel sterrenzaken worden geconfronteerd met uit de hand gelopen personeelskosten. Die maken het volgens sectorkenners moeilijk om een gemiddelde zaak rendabel te houden. Daar komt bij dat België een van de landen is met de hoogste dichtheid aan Michelin-sterren ter wereld, wat de prijsconcurrentie tussen sterrenzaken extreem groot maakt.

De sector houdt dan ook 'zijn hart vast' als op 1 januari de witte kassa wordt ingevoerd. "Ik vraag me af of we sommige topzaken niet nog dieper in de problemen zullen duwen, zegt Danny Van Assche van sectororganisatie Horeca Vlaanderen. De maatregelen die de overheid ter compensatie voorstelt, zoals een regeling voor overuren en flexi-jobs, zijn volgens hem onvoldoende.

Datum: 12/12/15
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...t-verlies.dhtml

Mening: Hier verschiet ik toch even van. Ik dacht dat de meeste sterrenzaken wel goed verdienden. Bij velen sterrenzaken zal dit ook wel het geval zijn hoor. Ze schrijven in het artikel dat dit te wijten valt aan hoge personeelskosten, en dat is heel goed te begrijpen. In sterrenzaken loopt veel personeel rond, en die moeten natuurlijk allemaal betaald worden. Ik zou opteren voor wat minder personeel en toch een rendabele zaak uit te baten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.