actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2015, 10:15
m*nique m*nique is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2015
Locatie: Lille
Posts: 63
Theo Francken: "Hier aankomen en eisen stellen pakt niet bij mij"

http://http://www.demorgen.be/buite...j-mij-a2485646/
"Mensen die uit onvrede met eten gooien, dat maakt me kwaad. Het getuigt van een gebrek aan respect." Tijdens een voordracht in zijn thuisbasis Lubbeek gaf staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) gisteren zijn visie over de vluchtelingencrisis. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.

Zopas wees een peiling nog uit dat Theo Francken steeds populairder wordt bij de kiezer, en dat bleek in Lubbeek nogmaals. Bij het publiek klonk geen enkele negatieve reactie, wel veel steun voor zijn aanpak.

Eerder kreeg Francken veel kritiek over de beperking tot 250 asielzoekers per dag. "We kunnen gewoon niet meer aan", sprak hij gisteren. "Heel wat burgemeesters zien het bij momenten niet meer zitten. Maar samen met de gemeenten doen we ons best om mensen zo goed mogelijk op te vangen."

Volgens Francken zijn er soms schrijnende gevallen, "maar we zijn niet naïef en zijn streng als het nodig is".

"Ik ga niet mee in het verhaal van aankomen en meteen eisen stellen", aldus nog Francken. "Mocht ik op de vlucht zijn voor oorlog of religieus geweld dan zou ik al lang blij zijn dat ik veilig ben in een ander land. Jammer genoeg krijgen we soms te maken met vluchtelingen die van de bus weigeren te stappen omdat ze in een legerkazerne onderdak krijgen. Of met mensen die uit onvrede met eten gooien. Dat maakt me kwaad. Het getuigt van een gebrek aan respect."
Mening
Ik ben het er volledig mee eens. We proberen alles te doen om de mensen zo snel mogelijk verzorging en onderdak te geven, maar voor zoveel mensen tegelijk is dat onbegonnen werk. Vrijwilligers staan dag en nacht klaar! Wie desondanks ontevreden is met de gang van zaken en amok maakt is volgens mij niet op de vlucht voor oorlog.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.