actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2013, 15:37
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Minister Laruelle: ‘Ik stap uit de politiek’

Minister van Middenstand, Sabine Laruelle (MR), stapt na deze legislatuur uit de politiek. Dat heeft Laruelle bevestigd in een persbericht. ‘Ik wil mijn leven veranderen.’

Sabine Laruelle heeft vanochtend aan haar partijvoorzitter Charles Michel meegedeeld dat ze stopt als politica. De minister stelt dat haar keuze weloverwogen is en dat ze er niet op zal terugkeren. ‘Ik zal niet aan de legislatuur te veel beginnen. Ik ben 48. Ik wil mijn leven veranderen’, zegt Laruelle in L'Avenir. 'Ik ben trots op mijn werk, maar ik wil vertrekken voor ik bitter word.'

De minister, die geldt als een stemmenkanon in de provincie Namen, kondigt naar eigen zeggen nu al haar beslissing aan 'om de kiezers niet te bedriegen'. Laruelle blijft de volgende zes maanden wel gewoon op post als minister, op uitdrukkelijke vraag van MR-voorzitter Michel. Ze heeft naar eigen zeggen nog niets op het oog voor de toekomst.

Laruelle is al meer dan tien jaar federaal minister. Ze kwam op 12 juli 2003 in de federale regering terecht als minister van Middenstand en Landbouw in de regering-Verhofstadt II. In Verhofstadt III kreeg ze de post van Landbouw- en Economieminister. In 2008 bleef ze zitten in de regering-Leterme, toen als minister van Kmo’s en Zelfstandigen, Landbouw en Wetenschapsbeleid. Die portefeuille behield ze ook in de regeringen Van Rompuy en Leterme II. In de huidige regering-Di Rupo is ze minister van Middenstand.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131021_00801727

Mening:
Veel ken ik niet van politiek, maar ik begrijp best dat iemand hieruit stapt. Vorig jaar hebben we gewerkt rond de politiek en heb ik gemerkt dat het erg complex in elkaar zit. Ook alle kritiek die politiekers over zich heen krijgen en alle drukte die erbij hoort, lijkt mij niet gemakkelijk. Langs de andere kant lijkt het mij ook niet slecht dat er regelmatig vernieuwing is binnen de federale regering, nieuwe mensen met nieuwe ideeën zijn belangrijk om te blijven evolueren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.