actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 14:52
Clara.W*llems Clara.W*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herselt
Posts: 26
‘Sint geeft Belgisch kind voor 70 euro aan cadeaus’

‘Sint geeft Belgisch kind voor 70 euro aan cadeaus’

2 december 2015

De Belgen spenderen ongeveer 350 miljoen euro aan Sinterklaascadeautjes. Dat stelt een onderzoek van studiebureau WES bij 2.000 volwassen Belgen. Iets minder dan de helft van de Belgen (42 procent) koopt echter geen cadeaus.

Weinig verrassend: van de gezinnen met één of meerdere kinderen onder de zes jaar koopt bijna iedereen (90 procent) cadeaus. Is het jongste kind tussen 6 en 12 jaar, dan gaat het nog steeds om 86 procent van de gezinnen. Zelfs bij meer dan de helft (62 procent) van de gezinnen waar het jongste kind tussen 13 en 17 jaar oud is, komt de Sint nog langs.

Gemiddeld geeft de Belg volgens het onderzoek een bedrag van 70 euro per kind uit. Daaruit leidde WES af dat de Belgen in totaal meer dan 350 miljoen euro in de zak van Sinterklaas steekt.

Ouders en grootouders laten hun cadeaukeuze van verschillende factoren afhangen: in 88 procent van de gevallen laten de kopers zich leiden door de wensbrief van hun kinderen, 66 procent haalt informatie in de winkel, 68 procent via traditionele printreclame en 62 procent haalt info bij anderen. De ondervraagden lieten zich naar eigen zeggen minder leiden door radio- en tv-reclame en sociale media.

Ook de Sint heeft online winkelen ontdekt: 65 procent van de respondenten vergelijkt er winkels en prijzen, 1 op 5 koopt er ook effectief zijn cadeaus. Het merendeel van de (groot)ouders (78 procent) gaat echter nog steeds naar de winkel voor zijn aankopen.

Veel Belgen wachten lang om cadeaus te kopen: 1 op 10 moet in december nog nadenken over de aankopen, een kwart van de ondervraagden trekt pas in de slotdagen naar de winkel.

Bron: DS (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151202_02000508)
Mening: Gemiddeld geeft de Belg 70 euro per kind uit aan een Sinterklaas cadeautjes. Ik verschoot er van dat nog 62 procent van de gezinnen waar het jongste kind tussen 13 en 17 jaar oud is de Sint nog langs komt. Ik vind dit vrij oud. Ik was 11 jaar wanneer de Sint niet meer langs kwam en ik ben de jongste van mijn gezin. Ik vind 70 euro ook heel veel voor een paar cadeautjes van de Sint. 88 procent laten zich leiden door de wensbrief van de kinderen, dit vind ik ook vrij weinig omdat het toch gaat om de kinderen. Ik snap het wel wanneer een kind iets vraagt dat veel kost de ouders of grootouders het dan ook niet gaan kopen.

Laatst aangepast door Clara.W*llems : 2nd December 2015 om 15:00.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.