actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2015, 23:51
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Cameron belooft begin november concrete vragen aan EU

De Britse premier David Cameron zal begin volgende maand concrete vragen stellen inzake aanpassingen aan de relaties tussen Groot-Brittannië en de rest van de EU-lidstaten. Dat heeft hij gezegd na een gesprek met EU-Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker.

In mei heeft de Conservatieve premier David Cameron ietwat verrassend de parlementsverkiezingen gewonnen met de belofte om voor het einde van 2017 een referendum in zijn land te organiseren over lidmaatschap van de Europese Unie.

AP
Zelf wil Cameron in de Unie blijven, maar dan wil hij wel dat Londen gunstigere voorwaarden krijgt en die aanpassingen wil hij dan voorleggen aan de Britten, waar euroscepticisme sterk blijft.

Wat die aanpassingen nu precies moeten zijn, is de hamvraag en daarover hebben Cameron en Commissievoorzitter Juncker en EU-voorzitter Donald Tusk het vanmiddag gehad in de aanloop van de Europese top in Brussel.

Cameron belooft nu volgende maand met precieze vragen af te komen. Daarover zou dan later onderhandeld moeten worden met de andere Europese landen. Cameron maakt zich sterk dat hij niet aanstuurt op een Brexit of vertrek van Groot-Brittannië uit de Unie, maar wel een goed akkoord voor zijn land en de EU kan sluiten.

In eigen land heeft Cameron de hete adem van de eurosceptische partij UKIP in zijn nek, die ronduit opkomt voor een Brexit. Toch zijn ook leden van zijn Conservatieve partij en zelfs van Labour die uittrede niet ongenegen. Ook Labourleider Jeremy Corbyn geldt als een "koele minnaar" van de EU. Zakenkringen maken zich dan weer ongerust over de positie van Londen als één van de belangrijkste financiële centra na New York.

Bron: 15/10/2015, deredactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2469582

Ik vind dat elk land in de Europese Unie gelijk behandeld moet worden, dus ook het Verenigd Koninkrijk. Ik zie ook niet in wat er slecht is aan Europa. Het is goed voor hun economie. Die economie kan verslechteren als ze uit de Europese Unie gaan. De Schotten zijn trouwens voor de Europese Unie en die vertegenwoordigen toch een groot deel van hun bevolking. Ik zie dus niet in waarom ze uit de Europese Unie willen. Als zij gunstigere voorwaarden krijgen, vind ik dat dat voor de rest van Europa zo moet zijn.

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 15th October 2015 om 23:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th October 2015, 00:46
V*ronique.Jonghbloet V*ronique.Jonghbloet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 67
Persoonlijk ben ik erg benieuwd waar dit over twee jaar op gaat uitdraaien. Groot-Brittannië dreigt al een hele tijd met de zogenaamde 'Brexit', maar ik vraag mij echt af in hoeverre dit er ooit van gaat komen. Economisch gezien gaat de UK hier zwaar onder lijden. Die zijn vrij afhankelijk van de Europese afzetmarkt en wanneer ze uit de E.U. zijn gaan ze lijdzaam moeten toekijken in plaats van de regels mee te bepalen. Langs de andere kant verliest Europa wel een van haar sterkere landen als het gaat over steun qua defensie. Dus ergens vraag ik mij toch af wie hier het zwaarste van gaat afzien.

Ik ga ook akkoord met de mening van Jens. Waarom zou Groot - Brittannië meer mogen eisen van Europa dan al de rest? Ook vraag ik mij af wat er dan zo mis is qua relatie tussen Groot - Brittannië en de rest? Alsof het het rijke speelkameraadje is dat wegens omstandigheden wordt uitgesloten (er ligt toch een kanaal tussen) en ineens dreigt niet meer mee te spelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.