actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2013, 12:43
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Veroordeelde Berlusconi wil sociaal werk als alternatieve straf verrichting

Veroordeelde Berlusconi wil sociaal werk als alternatieve straf verrichten

De wegens belastingfraude veroordeelde Silvio Berlusconi wil volgens zijn advocaat sociaal werk verrichten als alternatieve straf. Als hij niet van gedacht verandert, zal het verzoek voor sociaal werk voor Berlusconi in de loop van komende week ingediend worden. Dat zei zijn advocaat Franco Coppi volgens Italiaanse mediaberichten van zondag.

Na zijn veroordeling wegens belastingsfraude moet de drievoudige regeringsleider tegen half oktober beslissen of hij zijn tot een jaar herleide straf in huisarrest uitzit of sociale uren presteert. Sociaal werk geeft volgens de media Berlusconi het voordeel dat hij op een vermindering van zijn straf en minder strenge regels kan rekenen.

Naast zijn straf van een jaar riskeert Berlusconi wegens zijn veroordeling ook politieke consequenties. De Senaatscommissie die zich buigt over onschendbaarheid heeft vrijdagavond de aanbeveling gegeven hem uit te sluiten van de Eerste Kamer, omdat rechtsgeldig veroordeelde parlementsleden volgens de wet hun mandaat moeten afgeven.

Bron: De standaard (Belga), zondag 2013/10/06

Mening
Ik ben het niet eens met het sociale werk als straf. Ik vind namelijk dat sociaal werk een mildere straf is dan het huisarrest. Het zou veel beter zijn dat Berlusconi niet mocht kiezen en huisarrest moest doen omdat hij dan kan nadenken over wat hij fout heeft gedaan. Net zoals gezegd wordt in het artikel is sociaal werk, volgens mij, een mindere straf omdat hij zich gewoon terug buiten kan begeven en als hij zijn taak heeft volbracht is hij terug 'vrij'. Ik vind dat hij geen keuze mag krijgen van hoe hij de straf wil uitzitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.