actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2012, 09:07
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Vier op vijf Belgen wilden belasting op grote vermogens

Vier op vijf Belgen wilden belasting op grote vermogens


Een grote meerderheid van Belgische kiezers betreurt dat de regering de grote vermogens niet heeft aangepakt, aldus een peiling van Dedicated voor La Libre Belgique en de RTBF.

Volgens de resultaten van deze peiling, daags na de begrotingswerkzaamheden, vindt 76 procent van de ondervraagde personen de afwezigheid van een belasting op grote fortuinen onaanvaardbaar, een maatregel die 81 procent van de Belgen zou hebben gewenst. Verder betreurt 69 procent van de kiezers de afwezigheid van een crisisbijdrage voor de meest welstellenden, een beslissing die 76 procent zou hebben gewenst.

Over de niet weerhouden maatregelen, zegt 69 procent van de ondervraagden het positief te vinden dat de regering niet aan de btw raakte en 63 procent dat men niet is afgestapt van de automatische loonindexering.

Over de genomen maatregelen, vindt iets minder dan de helft (46 procent) van de kiezers de verhoging van de accijnzen op tabak en alcohol positief, maar twee derde van de Belgen heeft het gevoel dat hun koopkracht zal verminderen. In verband met de loonmatiging vindt slechts 21 procent die onontbeerlijk en slechts 18 procent vindt ze aanvaardbaar. Een minderheid (13 procent) is van mening dat de loonmatiging zal bijdragen aan het herstel en 13 procent vindt ze sociaal volledig terecht.

Deze barometer werd via internet gerealiseerd bij 3.007 Belgische kiezers in de drie gewesten tussen 22 en 24 november.


Bron:
Bewerkt door: Anneleen De Vel
25/11/12 - 20u41 Bron: belga.be © belga.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...vermogens.dhtml

Mijn mening:
Een artikel met veel percentages en cijfers maar ook met een gemeenschapsgevoel.
Als ik kijk naar het aantal mensen die voor hebben gestemd, voel ik dat we eens allemaal (als Belgen) samen denken.
Hiervan is niet erg veel sprake, dus vond ik dat wel het vermelden waard.

Nu gekeken naar het artikel, zien we dat 78% van de Belgen graag zou hebben dat er iets veranderd aan de belastingen op de fortuinen van bepaalde mensen. Een 81% zou het wensen.
Naar mijn mening is dit toch een groot aantal. Zelf vind ik twee grote oorzaken. Vele mensen leven niet in die hogere 'elite'-klasse. Zij vinden het dus niet meer dan juist dat je meer belasting betaalt als je meer geld hebt.
Of de rijkere daar zelf tevreden mee zijn, dat valt af te wachten.

Een andere oorzaak kan zijn, dat de Belgen hopen dat wanneer er aan de hoge banksaldo's van de rijken wordt getrokken, dat het belastingspercentage voor de gemiddelde Belg niet de hoogte in zal gaan.

We moeten in ons Belgenlandje heel wat besparingen uitvoeren. Dit is voor niemand fijn, dus ik denk dat we het allemaal wel zullen voelen.
Dit is natuurlijk mijn mening. Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring met alles rond belastingen e.d. . Zelf ben ik studente en woon ik nog thuis.
Wie weet kan mijn mening helemaal herzien worden eens ik zelf meer ervaring heb met alles rond belastingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.