actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2014, 17:29
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
MERS-virus duikt op in Nederland

MERS-virus duikt op in Nederland
Een microscopisch beeld van het virus. Foto: AP

Het levensgevaarlijke MERS-coronavirus duikt plots gevaarlijk dicht bij ons land op. Een Nederlandse man geraakte bij een bezoek in Saoedi-Arabië besmet, en ligt momenteel in het ziekenhuis in Den Haag. Zijn toestand is stabiel.

Het virus kan ernstige problemen aan de luchtwegen veroorzaken, met potentieel dodelijke gevolgen. Het teistert al sinds 2012 het Midden-Oosten.

‘Internationaal zorgwekkende bedreiging voor de gezondheid’

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) was dinsdag nog in een spoedzitting bijeengekomen om te overleggen over het stijgend aantal gevallen van het dodelijke MERS-virus. De WHO noemt het virus een ‘internationaal zorgwekkende bedreiging voor de gezondheid’.

De ziekte dook eerder al op in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en de Verenigde Staten. Steeds ging het om reizigers die besmet geraakten in het Midden-Oosten.

Variant van SARS

Het virus lijkt een variant van het Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) dat tien jaar geleden in Azië opgedoken .

gevonden op Standaard.be

mening:
Reizen in Europa is heel gemakkelijk met de open grenzen. Maar dus ook minder controle voor de Europeanen, met dit nu als gevolg. Een virus dat van Azië naar hier kwam, maar via Europeanen aan elkaar is doorgegeven tot in ons buurland Nederland. Het is een gevaarlijk virus, soms weet je niet dat je drager bent en ben je dat toch, onschuldig maak je mensen ziek. Vroeger als mensen symptomen van de minste ziekte vertonen mochten ze het land niet over van de douane, nu ik woon op de grens de post is bij mijn weten men hele leven al onbemand. Soms is er controle maar dan meer voor de drugs. Ik zeg niet dat de open grenzen slecht zijn, maar meer controle mag misschien wel. Denk er aan een mens wil alles controleren in het leven en toeval niet omarmen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2014, 20:07
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Al heel vaak heb ik vandaag de dag in discussie getreden met mensen die beweren dat wat er in de serie Cordon gebeurt, echt kan. Daar heb ik dus mijn twijfels over. Experts beweren dat het gewoon een spannend fictief programma is. We kunnen wel vaststellen dat we onze eigen versie van Cordon hebben nu in ons land. Het virus werd ook ons land binnengebracht door een vakantieganger die naar Saoudi-Arabië was geweest en daar het virus opgelopen had. Het virus is dus ook vanuit het Midden-Oosten, ons land binnengebracht. Dit virus is gelukkig wel bekend maar zeker niet minder gevaarlijk. Ook voor deze griep heeft men nog geen medicijn. Ik heb onlangs gelezen dat het sterfpercentage ook al 30 à 40% is. Dit is vrij hoog. De man die besmet is geraakt met het virus zit in het ziekenhuis in een isoleercel. Een mens zou vandaag de dag al bang krijgen nu de spannende serie Cordon elke week op tv te zien is, het ook om een virus gaat, de toestand de spuitgaten uitloopt en er enorm veel doden zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.