actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 18:14
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
"Wie zal het opnemen voor de gezinnen?"

"Wie zal het opnemen voor de gezinnen?"

De Gezinsbond betreurt dat er in de regering-Michel niemand expliciet bevoegd is voor gezinsbeleid. Zo'n minister of staatssecretaris voor het gezin zou nochtans zinvol geweest zijn, zeker in tijden van besparingen, zegt de organisatie in een persbericht.

De Gezinsbond ijverde voor een minister van het Gezin, die binnen de regering het aanspreekpunt zou zijn voor alles wat met gezinnen te maken heeft. "Zeker in tijden van besparingen is het erg belangrijk dat iemand binnen de regering deze taak opneemt, en gezinnen tegemoetkomt, versterkt, ondersteunt en beschermt. De regering die zich deze week aan het parlement presenteert, blijft hierin echter in gebreke", zegt de organisatie in een persbericht.

"Bij het aantreden van de regering-Michel leeft bij de Gezinsbond vooral de vraag: wie van deze ministers zal het opnemen voor de gezinnen bij de uitvoering van het federale beleid?". Volgens de gezinsorganisatie heeft de federale regering wel verschillende voorstellen uit het memorandum van de Gezinsbond overgenomen. "Maar zonder een verantwoordelijke voor het gezinsbeleid in deze regering zal dit dode letter blijven".

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/p...michel-gezinnen

Eigen mening
De Gezinsbond bracht het idee van een minister van het Gezin aan het licht. Dit lijkt mij zo'n slecht idee nog niet. Uiteindelijk maken de meeste Belgen deel uit van een gezin en is het dus ook belangrijk dat er beslissingen/maatregelen worden genomen in functie van deze gezinnen. Wat ik me dan wel afvraag, is hoe ze deze functie zouden invullen? Waarover zou deze minister of secretaris dan bevoegd zijn? Volgens mij zouden ze dit kunnen invullen door bijvoorbeeld alles wat met kinderen te maken heeft, maar wat niet bij het onderwijs hoort. Ook financiële zaken (die te maken hebben met het inkomen) of vrije tijd zouden hierbinnen kunnen passen.
Ik stel voor dat de Gezinsbond zelf een soort vacature opstelt voor deze minister, met een omschrijving van zijn taken en doelen, en deze indient bij onze nieuwe regering. Misschien hebben we met de volgende verkiezingen wel een minister van het Gezin.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.