actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2011, 13:14
Yoeri van Helvoirt Yoeri van Helvoirt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tilburg
Posts: 81
Dodelijk ongeluk door put in wegdek

In Waasmunster is vanmorgen een dodelijk ongeluk gebeurd door een put in het wegdek. Een vrachtwagen botste frontaal op een auto nadat hij door die put naar het andere rijvak geslingerd was.

Het ongeval gebeurde rond 7.30 uur op de N446 in Waasmunster. Een vrachtwagen die in de richting van Dendermonde reed, week af van zijn rijvak en botste frontaal op een tegenligger.

De bestuurder van het aangereden voertuig werd zwaargewond en moest bevrijd worden door de hulpdiensten. Ze probeerden de man nog te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Volgens de bestuurder van de vrachtwagen reed hij in een put en werd zijn vrachtwagen daardoor naar het andere rijvak geslingerd. Het parket stelde een verkeersdeskundige aan en die bevestigt dat het ongeval daaraan te wijten is. "De deskundige bevestigt dat een put van 10 centimeter diep en 1 meter lang het wegdek ontsierde en dat die put wel degelijk een belangrijke rol heeft gespeeld in het veroorzaken van het ongeval", zegt Antoon Schotsaert van het Dendermondse parket.

"Het gewest kan daarvoor normaal gezien strafrechtelijk ter verantwoording worden geroepen, maar we moeten eerst wel nog nagaan of het gewest effectief de beheerder is van die weg", aldus nog Schotsaert.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...Put_waasmunster
_____________________________________

Eigen mening: Dit vind ik toch wel heel schokkend. Ik weet dat het Belgische wegdek in erg slechte staat is in vergelijking met andere landen. Zelf heb ik dit al een keer mogen ondervinden, ik ben door een bobbel in het asfalt met de motor onderuit gegaan en ik heb geluk gehad dat ik hier niets ernstigs aan over heb gehouden. Toen reed ik ook niet te hard en nam ik de verkeersregels in acht. Dat deze man nu is overleden door een onwaarschijnlijk diepe put midden in de weg vind ik werkelijk belachelijk. Hoeveel van dit soort ongelukken moeten er gebeuren? Hopelijk werkt dit als een oog opener en gaan gemeentes iets beter hun best doen om de wegen beter begaanbaar te maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th April 2011, 15:47
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
Ik was ook erg geschokt toen ik dit bericht in de krant las! De politici zouden beter eens wat meer doen voor de staat van de Belgische wegen in plaats van het record regeringsvorming te verbreken!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2011, 20:05
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Dodelijk ongeval door put in het wegdek

Eigenlijk is het toch schandalig! Eerst moeten er doden vallen vooraleer men iets onderneemt. Toen het ongeval pas gebeurd was, konden ze niet snel genoeg de put in het wegdek dichtmaken. Maar ja, nu is het al te laat, er is eerst een mens voor moeten sterven. Levens zijn overhoop gehaald, levens zijn ontnomen… en dat allemaal omdat die put in het wegdek nog steeds niet dichtgemaakt was.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th April 2011, 15:11
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
België wacht te lang om maatregelen te treffen. De putten in de weg zijn er al heel lang en nu pas hebben ze door dat die gemaakt moeten worden. Het lijkt wel of er hier in België altijd eerst slachtoffers moeten vallen, vooraleer men tot actie over gaat. Elke Belg die over een wagen of zelfs meerdere wagens beschikt, moet toch wegenbelastingen, accijnzen, belasting bij in het verkeer stellen… betalen. Waar is dat geld? Waarom wordt het niet gebruikt om onze wegen effectief te herstellen? Het grote probleem ligt volgens mij bij diegenen de beslissingen hieromtrent moeten nemen. Volgens mij gaat er veel te veel papierwerk en onderzoek aan deze werken vooraf. Wie is verantwoordelijk voor die weg? Is het een provinciebaan of een gewestweg? Wie neemt de eindbeslissing? Wanneer kan het werk aangevat worden? Regent het dan misschien niet te hard? Allemaal vragen en ondertussen gebeurt er helemaal niets. Wat zou er gebeuren als wij ons werk ook op deze manier gaan regelen? Een put is een put en die moet sowieso gedicht worden, dat is de enige manier om ongelukken te vermijden. Wat in andere landen wel onmiddellijk kan, denk maar aan Japan, duurt hier in België weken, soms maanden en voor sommige zaken zelfs jaren. Arm België!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th April 2011, 20:39
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Zoals zo vaak in dit land neemt men pas de nodige maatregelen nadat er iets ernstigs gebeurd is.
Ze moeten in België eens leren om preventief maatregelen te nemen, zoals putten in een wegdek vullen. Het is algemeen geweten dat het wegdek hier in slechte staat is, waar blijft dan het geld/de middelen om het meteen te dichten? Neen, er moet eerst een dode vallen vooraleer men dit gat in de weg gaat dichten.
Ik hoop dat de regering hieruit gaat leren en de putten in de weg zo snel mogelijk gaat dichten!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th April 2011, 21:25
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
De staat van onze wegen is zo schandalig. Je kan op geen plek meer komen of de weg ligt er aan flarden bij. Ik vind dat dit zelfs geen issue zou mogen zijn. De oorzaak is duidelijk, er is gewoon te veel bespaard op wegenaanleg, ik vraag me af wat er met al dat belastinggeld gebeurd is.
Overigens vind ik het geen slecht idee om buitenlandse bestuurders een bijdrage te laten betalen. Want let's face it, al de internationale vrachtwagens en dergelijke zijn niet bepaald een streling op de weg. Frankrijk doet het, en daar kan iedereen mee leven.
Punt is gewoon dat er iets moet gebeuren, en meestal gebeurt dit inderdaad pas als het te laat is. Een tragisch ongeval dat vermeden had kunnen worden als de overheid niet zo laks optreedt als het op onze wegen aankomt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.