actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2015, 13:32
Ante.M*lfait Ante.M*lfait is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 25
HOME > BIZ > BIZNIEUWS Volkswagen dreigt in heel Europa schadevergoeding te moeten be

Volkswagen heeft met de manipulatie van de uitstoot van zijn dieselwagens ook het Europees recht geschonden. Dat heeft de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt (CSU) vrijdag in een schrijven toegegeven aan zijn Europese collega’s.


Een woordvoerder van de minister bevestigt het bericht hierover uit Bild am Sonntag. VW dreigt hiermee in de hele Europese Unie schadevergoedingen te moeten betalen.

De brief van Dobridt, die twee pagina’s telt, komt er na een onderzoek van de Duitse controle-autoriteit KBA. Daaruit blijkt dat het softwareprogramma dat de autobouwer in bepaalde dieselvoertuigen installeerde, in strijd is met een artikel van de EU-verordening Nr. 715/2007. Die verordening regelt onder meer de goedkeuring van auto’s met betrekking tot hun uitstoot en de toegang tot onderhoudsinformatie.

Volgens experts volgt uit deze brief dat Volkswagen zich in heel Europa zal kunnen verwachten aan gerechtelijke procedures.

Bron: de standaard 18 oktober 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151018_01924972

Mening
Als ik dit artikel lees dan vind ik het niet meer dan normaal dat Volkwagen gestraft wordt voor zijn oplichterij. Maar als ik er dan langer over nadenk dan vrees ik dat de echte schuldigen er weer goedkoop vanaf gaan geraken en dat de arbeiders van Volkswagen uiteindelijk de dupe gaan zijn. Want kan Volkswagen al die schadevergoedingen wel betalen? Gaat het bedrijf dat overleven? En wat met de jobs van de vele "onschuldige" arbeiders?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.