actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2014, 09:38
Veronique.E*brechts Veronique.E*brechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Lille
Posts: 25
Moeder Syriëstrijder getuigt: ‘Mijn zoon werd gerekruteerd in universiteitsbib

Moeder Syriëstrijder getuigt: ‘Mijn zoon werd gerekruteerd in universiteitsbib
Ook aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB) zouden moslimjongeren worden gerekruteerd om te gaan strijden in Syrië. Dat blijkt uit een anonieme getuigenis van een moeder van een Syriëstrijder in De Ochtend op Radio 1.
De betrokken jongeman komt uit een moslimgelovig gezin, maar pas nadat hij in de bibliotheek van de VUB ging studeren, radicaliseerde zijn gedrag. ‘Hij begon meer te bidden, droeg andere kledij en praatte dagelijks over de situatie in Syrië,’ getuigt zijn moeder in het actualiteitsprogramma op Radio 1. ‘Iedereen praat over de straat en het park, maar ik ben er zeker van dat zijn gedrag veranderde door contacten aan de VUB.’

Toen na amper een maand duidelijk werd dat hun zoon naar Syrië wilde vertrekken, verwittigden zijn ouders de politie en dienden ze een klacht in. ‘Er is een dossier geopend, maar onze zoon is toch zonder problemen kunnen vertrekken. Hij is meerderjarig, vertelde de politie ons, hij doet wat hij wil. Ik heb zeker geprobeerd om hem tegen te houden, maar zijn beslissing was genomen. Hij zag hier voor zichzelf geen toekomst meer.’

In een reactie aan de VRT-nieuwsdienst, laat de VUB weten dat ze niet op de hoogte zijn van het verhaal. De moeder getuigt anoniem, dus heeft de universiteit ook geen naam om te checken. ‘We weten niet of het een student van ons is. Ook hebben we geen weet van rekruterende extremisten in de universiteitsgebouwen.’

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141104_01357535

mening: Er zijn nog steeds jongeren die gerekruteerd worden om mee te gaan strijden in Syrië. Het is zeer jammer dat ze op scholen ook al jongeren beïnvloeden om hier aan deel te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.